شناسهٔ خبر: 46540758 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

پیروزی پاریس در مونیخ؛ پورتو بدون طارمی باخت

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: دیدارهای دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی پاری‌سن‌ژرمن در خانه بایرن مونیخ و شکست پورتو مقابل چلسی در پرتغال به پایان رسید.
چهارشنبه شب در ادامه دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن‌مونیخ آلمان پذیرای پاری‌سن‌ژرمن فرانسه بود که این دیدار تماشایی با برتری سه بر دو میهمان به اتمام رسید.
این ۲ تیم حدود هشت ماه قبل فینال فصل گذشته را برابر هم برگزار کردند که بایرن با برتری یک بر صفر به عنوان قهرمانی رسید. همین امر بر حساسیت‌ها بازی افزوده بود.
بازی در حالی آغاز شد که بایرن مونیخ، «لواندوفسکی» و «سرگئی گنبری» زوج ویرانگر خط حمله‌اش را در اختیار نداشت. از سوی دیگر، «مائورو ایکاردی»، «مارکو وراتی»، «پارادس» و «فلورنزی» هم غایبین میهمان بودند.
در دقیقه سوم، «نیمار» با پاسی مناسب موجب شد «امباپه» در موقیت مناسب قرار بگیرد که ضربه او با واکنش ضعیف «مانئو نویر» همراه شد تا پاریس به گل نخست بازی دست یابد.
در ادامه بارش برف در شهر مونیخ شدت گرفت و کار را برای بازیکنان دشوار کرد.
در دقیقه ۱۲ و در یک ضد حمله، «دراکسلر» دروازه بایرن را گشود اما این گل با استفاده از کمک داور ویدئویی و به دلیل آفساید بودن، مردود اعلام شد.
سپس بایرن به طراحی حملات از جناحین روی آورد و در دقایق ۱۸ و ۲۰ صاحب موقعیت‌های مناسب گلزنی شد که «کیلور ناواس» با واکنش‌های خود مانع از گلزنی «گورتزگا» و «پاوارد» شد.
در دقیقه ۲۸ پاس پشت مدافعان «نیمار» به «مارکینیوس» رسید و کاپیتان پاری‌سن‌ژرمن موفق شد گل دوم تیمش را به ارمغان آورد.
مارکینیوس بلافصله پس از گلزنی، دچار مصدومیت شد و جای خود را به «آندره هررا» داد.
«هانسی فیلیک» سرمربی بایرن که همه چیز را از دست رفته می‌دید، دست به دو تعویض زد تا شرایط بازی را تغییر دهد.
در دقیقه ۳۷ ارسال «پاورارد» را «چوپو موتینگ» مهاجم بلندقامت بایرن با ضربه سر تبدیل به گل نخست تیمش کرد. این مهاجم در ابتدای فصل از پاری‌سن‌ژرمن جدا شد و به بایرن پیوست.
با آغاز نیمه دوم، بایرنی‌ها برای رسیدن به گل تساوی حملات همه جانبه‌ای را طراحی کردند.
در دقیقه ۶۰ ارسال «کیمیش» به «توماس مولر» رسید و این بازیکن باتجربه بایرن با ضربه سر گل تساوی بایرن را به نام خود نوشت.
در دقیقه ۶۸ و در ضد حمله‌ای تماشایی، امباپه در محوطه جریمه میزبان صاحب توپ شد و به زیبایی هرچه تمام گل دوم خود و سوم نماینده فرانسه را به ثمر رساند.
در ادامه درخشش «ناواس» و بی‌دقتی مهاجم بایرن موجب شد تا گل دیگری ثبت نشود.
در نهایت پاری‌سن‌ژرمن به برتری خارج از خانه سه بر دو رسید تا مسیرش برای رسیدن به نیمه نهایی، هموارتر از بایرن باشد.
در دیگر دیدار این مرحله تیم های پورتوی پرتغال و چلسی انگلیس در چارچوب دور رفت مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه دو دراگائوی شهر پورتو به مصاف هم رفتند که در پایان نماینده انگلستان موفق شد میزبان خود را با ۲ گل از پیش رو بردارد.
چلسی نسبت به حریف خود نمایش بهتری داشت و موفق شد گام بلندی برای رسیدن به دور نیمه نهایی بردارد و تا حد زیادی صعودش به دور بعد را قطعی کند. میسون مانت در دقیقه ۳۲ موفق شد از روی پاس جورجینیو گل اول را روی اشتباه مارچسین به ثمر برساند.
در نیمه دوم و در دقیقه ۸۵ نیز بن چیلول، مدافع چپ پیش تاخته آبی‌های لندن توانست از اشتباه خسوس کرونا استفاده کند و با توپ ربایی از این بازیکن و عبور از گلر پورتو دروازه تیم میزبان را برای بار دوم باز کند و تیر خلاص را به پیکره تیم سرجیو کونسیسائو وارد کند.
شاگردان توماس توخل در دور برگشت باید در خانه از حریف خود پذیرایی کنند و احتمالا دغدغه چندانی نخواهند داشت. مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش در این مسابقه نبود و باید دید در بازی برگشت می‌تواند به دفاع سرسخت چلسی رسوخ کند و پایه‌گذار یک کامبک بزرگ باشد یا خیر.

برچسب‌ها:

نظر شما