شناسهٔ خبر: 46537475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:

برخورداری از بالاترین استاندارد بهداشتی از حقوق اساسی هر انسانی است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: برخورداری از بالاترین استاندارد بهداشتی یکی از حقوق اساسی هر انسانی (فارغ از نژاد، دین، عقاید سیاسی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی) است که باید دولت ها در این زمینه تلاش مشترک داشته باشند.

صاحب‌خبر -

دکتر"محمد جعفری" با گرامیداشت روز جهانی بهداشت اظهار کرد: در سال جاری تمرکز این روز بر روی هدف ایجاد جهانی برابر و سالم‌تر برای همه خواهد بود.

وی با بیان اینکه داشتن سلامتی موضوع بسیار مهمی است و یکی از دغدغه‌های هر فرد و هر جامعه‌ای محسوب می‌شود به همین دلیل بزرگداشت روز جهانی بهداشت از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: روز جهانی بهداشت، به عنوان فرصتی برای تمرکز جهانیان روی جنبه‌های مهم بهداشت جهانی محسوب می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی بهداشت "ایجاد جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر برای همه" انتخاب شده، تصریح کرد: با توجه به فراگیری ویروس کشنده کرونا در سطح جهان، سازمان جهانی بهداشت بیشترین تمرکز خود را روی این امر قرار داده که همه افراد از شرایط زندگی و کار مناسب برای داشتن سلامتی برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان کرمان، وی با اشاره به اینکه کرونا باعث شدت بیشتر فقر در کشورها شده که این موضوع باعث شکاف بیشتر در دریافت عادلانه خدمات سلامت می شود، بیان کرد: برخورداری از بالاترین استاندارد بهداشتی یکی از حقوق اساسی هر انسانی (فارغ از نژاد، دین، عقاید سیاسی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی) است که باید دولت ها در این زمینه تلاش مشترک داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اقدامات بیمه سلامت در جهت دسترسی عادلانه بیمه شدگان به خدمات بیمه ای گفت: پوشش هزینه ای تشخیصی و درمانی بیماران مبتلا به کووید 19 از جمله داروهای گرانقیمت مثل رمدسیور، پوشش هزینه ترک اعتیاد همه بیماران حتی بیماران سازمان های بیمه گر دیگر، پوشش هزینه بیماران زندانی، اتباع خارجی مجاز، و حتی پوشش هزینه درمان افراد مجهول الهویه که در مراکز بستری تحت مراقبت، جراحی یا مداوا قرار می گیرند از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: پوشش هزینه های داروهای بیماران خاص و صعب العلاج و بیماری های نادر و متابولیک بعضاً تا 100 درصد هزینه دارو و خدمات، پوشش 100 درصد هزینه دیالیز و خدمات جدید در تعهد از جمله پوشش هزینه کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی معلولین از جمله خدماتی است که بیمه سلامت با هدف سلامت محوری انجام داده است.

انتهای پیام

نظر شما