شناسهٔ خبر: 46517101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خاورمیانه

نامه پاپ به برهم صالح: عراق می‌تواند نقشی تاثیرگذار در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند

رئیس جمهوری عراق در دیدار با سفیر واتیکان در بغداد، نامه پاپ را از وی دریافت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از میدل ایست نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در دیدار با «میتجا لسکوفار»، سفیر واتیکان در بغداد، نامه پاپ را از وی دریافت کرد.

سفیر واتیکان در آغاز دیدار ضمن انتقال درود و سلام پاپ به رئیس جمهوری عراق، نامه وی را به برهم صالح تقدیم کرد؛ نامه‌ای که پاپ در آن ضمن تشکر از دولت و ملت عراق بابت استقبال گرم انجام شده به هنگام سفر اخیر، تاکید کرده است: عراق با بهره‌گیری از تمدن، تاریخ و فرهنگ خود می‌تواند نقشی تاثیرگذار در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند.

پاپ در این نامه با اشاره به اینکه تنوع فرهنگی، دینی و قومیتی عراق یکی از نقاط قوت این کشور است، از عراق در تلاش‌هایش برای برقراری امنیت، ثبات و صلح اعلام حمایت کرد.

در مقابل، برهم صالح با درخواست از سفیر واتیکان برای انتقال درود و احترام وی به پاپ، ضمن اشاره به اهمیت سفر وی به عراق و شهرهای آن اعم از بغداد، نجف، ذی قار، اربیل و موصل، از حمایت و اهتمام مستمر وی به مردم عراق تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمهوری عراق اظهار کرد: سفر پاپ، پیام همبستگی انسانی عمیق برای مردم عراق بود که خواهان پشت سر نهادن دشواری‌ها و برقراری امنیت و ثبات و تقویت همزیستی میان همه طیف‌ها و ترویج روحیه همزیستی و صلح در کشور و همه منطقه هستند.

نظر شما