شناسهٔ خبر: 46513803 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اسلامی خبر داد

افتتاح سراسری مسکن ملی در اردیبهشت/ تکلیف قرارداد‌های اجاره امسال هنوز روشن نشده

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد مسکن محرومان گفت: هنوز برای قرارداد‌های اجاره امسال تصمیم‌گیری نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، امروز در سخنرانی خود در مراسم بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد مسکن محرومان ساخته شده با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی، گفت: از این جهت نام طرح ساخت مسکن در کشور طرح "اقدام ملی مسکن " نام گذاری شده است که نیازمند فراهم شدن یک عزم ملی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: همانطور که دوستان اشاره کردند، رونق حوزه مسکن که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم هست یک نیروی پیشران است که می‌تواند یک راهگشا در همه حوزه‌ها از جمله تولید، اشتغال و رفاه، منزلت اجتماعی و هم رشد خانواده باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر حدود ۵۳۰ هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن شامل ۱۰ هزار پروژه در دست ساخت داریم. بخشی از واحد‌های مسکونی مربوط به طرحی است که خود مردم زمین تحویل گرفته‌اند و در حال ساخت آن به صورت فردی یا گروهی هستند. بخش دیگری از این پروژه‌ها مربوط به واحد‌هایی هستند که قرار است، به‌صورت مجتمع سازی به بهره برداری برسند و قالب سوم در این زمینه نیز پروژه‌های مشارکتی هستند که مربوط به دهک‌های بالاتر است.

اسلامی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ساخت ۴۰۰ هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن با عهده دار شدن ساخت ۱۰۰ هزار واحد نقش به سزایی را ایفا می‌کند.

اسلامی ادامه داد:‌ای طرح‌های مسکن ملی مردمی هستند و خود مردم هزینه‌های آن را تأمین می‌کنند، به همین خاطر لازم است که این پروژه‌های به خاطر عدم پرداخت به موقع هزینه آن‌ها از سوی مردم با تأخیر مواجه نشوند؛ چرا که در صورت تأخیر در پرداخت‌ها از سوی مردم، قیمت تمام شده ساخت این واحد‌های مسکونی به خاطر بالارفتن قیمت مصالح افزایش خواهد یافت و این مسئله خیلی نگران کننده است. ما باید خیلی سریع منابع را فراهم کنیم تا بتوانیم از این موضوع عبور کنیم.

اسلامی از مردم خواست تا آورده خود را به حساب بریزند تا پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی انجام شده پیش بروند.

وزیر راه و شهرسازی گفت که اردیبهشت‌ماه یک افتتاح بزرگ در سراسر کشور برای طرح ملی مسکن خواهیم داشت.

نظر شما