شناسهٔ خبر: 46501343 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۲۴ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی کردستان جابه‌جا شدند

معاون حمل و نقل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: امسال بیش از ۱۲۴ هزار مسافر با استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی در کردستان جابجا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدعبدالرحمن حسینی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه ۶۰ درصد مقاصد سفر‌ها درون استانی و ۴۰ درصد برون استانی بوده است، اظهار داشت: ۴۳ درصد مسافرین با استفاده از ناوگان سواری کرایه عمومی،۳۴ درصد با استفاده از مینی بوس و مقدار ۲۳ درصد با استفاده از اتوبوس جابجا شده اند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: آمار جابجایی مسافرین نسبت به نوروز سال گذشته ۲۲۱ درصد افزایش و نسبت به نوروز سال ۹۸ که کرونا وجود نداشت ۱۴ درصد کاهش دارد.

حسینی با اشاره به اجرای شیوه‌نامه بهداشتی جابه جایی مسافر از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین امسال، اظهار داشت: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا، مزایی را داشت که مهمترین آن استعلام سلامت مسافران از سامانه وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بود و در کنار آن با نظارت‌های سیستمی و میدانی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط رانندگان و مسافران، سلامت هر ۲ تامین شد.

اوگفت: بیش از ۷۰ شرکت حمل ونقل مسافربری و سه هزار و ۵۰۰ راننده حرفه‌ای و حدود ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان حمل ونقل عمومی شامل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، یک هزار دستگاه خودرو سواری کرایه عمومی و ۸۰۰ دستگاه مینی بوس در بخش مسافر فعالیت دارند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع مساحت در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

انتهای پیام/ع

نظر شما