شناسهٔ خبر: 46491174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

صنوف فارس در سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان تخلف کردند

معاون بازرسی سازمان صمت فارس از کشف تخلف ۱۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی صنوف فارس در یک سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از فارس : مهدی حسنی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ پرونده تخلف ۱۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای واحدهای صنفی استان فارس تشکیل و برای صدور رای و طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: در سالی که گذشت از بیش از ۱۰۸ هزار و ۹۰۰  واحد صنفی بازرسی شد که در  این بازرسی‌ها برای ۷ هزار و ۶۷۴ واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شد.

حسنی عنوان کرد: بیش از ۹.۵ میلیارد تومان از این تخلفات مربوط به ۱۵۱ پرونده قاچاق، ۱۱ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان مربوط به ۷۳۰ پرونده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان  مربوط به پرونده تخلف آرد و نان است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس افزود: ۱۶ پرونده تخلف در عرضه نهاده‌های دامی به ارزش۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ۱۱۸ پرونده مربوط به تخلف مرغ فروشی‌ها به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، ۲۹ پرونده مربوط به تخلف لاستیک به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون تومان، ۳۸۷ پرونده تخلف میوه و صیفی‌جات به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، ۲۶۹ پرونده تخلف مربوط به روغن خوراکی به ارزش نزدیک به ۳ میلیارد تومان و ۱۲۱ پرونده تخلف سیمان به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

عمده تخلفات در احتکار کالاها و اقلام ضروری مردم

به گفته معاون بازرسی سازمان صمت فارس در سال ۱۳۹۹، حدود ۹۵ پرونده تخلف احتکار به ارزش بیش از ۹۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شده که عمده این تخلفات شامل کالاهای احتکار شده در اقلام ضروری مردم مثل روغن خوراکی، قند، برنج، پیاز، کود شیمیایی، خودرو، روغن موتور، لاستیک و نهاده‌های دامی است.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته ۴۴ پرونده فروش اجباری به ارزش ۴ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان برای شرکت‌های پخش و عمده‌فروشان تشکیل شده و بیشترین تخلفات در مواد غذایی مانند ماکارونی، شکر، انواع مواد شوینده، کیک و رب گوجه فرنگی بوده است.

حسنی در ادامه از تشکیل ۱۹ پرونده تخلف عدم اعلام موجودی نیز خبر داد و گفت: ارزش  این پرونده‌ها بیش از ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که انواع پوشک بچه، مواد غذایی، روغن خوراکی و سیمان را شامل می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس عنوان کرد: بازرسی از کارگاه‌های چوب و MDF  و شناسایی واحدهای متخلف با موضوع فروش اجباری به ارزش بیش از ۳۸۶ میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی اظهار داشت: بازرسی از انبارها و فروشگاه‌های لاستیک هم انجام شده و گزارش این تخلفات به ارزش بیش از ۴۹۴ میلیون تومان به ثبت رسیده و ۳ واحد متخلف عرضه کننده لوازم یدکی قاچاق به ارزش بیش از ۳۸۴ میلیون تومان کشف شده است.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس با اشاره به کشف انبارهای احتکار خودرو به ارزش بیش از  ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان گفت: تشکیل پرونده با موضوع عدم اعلام موجودی به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان در بازرسی از انبار میلگرد انجام شده و علاوه بر این در بازرسی و تشکیل پرونده از واحدهای عرضه و نگهداری روغن موتور برای متخلفان جریمه نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تشکیل پرونده گرانفروشی برای ۱۴ کشتارگاه متخلف

تشکیل پرونده گرانفروشی برای ۱۴ کشتارگاه و عوامل توزیع مرغ به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون تومان از دیگر پرونده‌های مهم در سال ۹۹ بوده که معاون بازرسی سازمان صمت به آن اشاره کرد.

به گفته معاون بازرسی سازمان صمت فارس طی یک سال گذشته ۶۵۰۰  گزارش مردمی از طریق ستاد خبری ۱۲۴ دریافت شده که ۲۶۰۰  مورد از آن به تشکیل پرونده منجر شده است.

بر پایه این گزارش، عدم درج قیمت و نصب نر نامه، گرانفروشی، عدم صدور صورتحساب از جمله تخلفات عمده در واحدهای صنفی طی یک سال گذشته بوده است.

48

برچسب‌ها:

نظر شما