شناسهٔ خبر: 46461739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تفاهم‌نامه ۳۰۰میلیاردی برای اجرای پروژه‌های راهداری استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: تفاهم‌نامه استانداری اردبیل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار راهداری استان منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در حاشیه جلسه با معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از انعقاد تفاهم نامه مشارکت در اجرای پروژه‌های راهداری بالغ بر ۳۰۰میلیارد تومان بین استانداری اردبیل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور مشارکت در تامین مالی و برنامه ریزی شروع عملیات اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار راهداری استان در سال‌جاری منعقد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه  پروژه‌های روکش آسفالت در راه‌های مواصلاتی به طول ۱۰۰کیلومتر اجرا می‌شود، افزود: روکش آسفالت در راه‌های شریانی و فرعی، اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی راه‌های شریانی استان و خرید و بازسازی ماشین آلات سنگین و سبک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این تفاهم نامه ۴۰درصد اعتبار لازم از سوی استانداری و سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و از محل منابع استانی در قالب موافقت‌نامه طرح‌های تملک استانی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ابلاغ و از این طریق تامین می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۰درصد دیگر نیز از محل منابع ملی در سال۱۴۰۰ از طریق سازمان راهداری و  حمل و نقل جاده‌ای کشور به اداره کل استان ابلاغ می‌شود.

بهنام جو با بیان اینکه انجام مطالعات تکمیلی بلافاصله باید بعد از تبادل این تفاهم نامه پیگیری شود، تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بعد از ابلاغ، پیگیری‌های لازم را انجام دهد و همه اقدامات خود را در سال‌جاری تا پایان آبان ماه انجام دهد و اعتبارات لازم برای راه‌های روستایی از محل استانی تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه‌های خوبی از سوی راهداری استان تعریف شده است که از جمله این  پروژه‌ها تکمیل بهسازی محور هشتجین تا مزرعه، تکمیل پروژه محور کریق ـ آرموداق در شهرستان نیر، تکمیل پروژه بیله سوار، احداث پل عنبرلو و ۲۰ کیلومتر روشنایی در جاده‌های شمال استان از جمله طرح‌های در دست اجراست که با ابلاغ این تفاهم نامه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین رفع نقاط حادثه خیز که ۱۰ نقطه با تایید و ابلاغ سازمان انجام می‌شود و ایمن‌سازی محورهای شریانی و ۱۰۰میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه‌های شریانی و فرعی استان با تایید و ابلاغ سازمان هزینه می‌شود.

بهنام جو با بیان اینکه توسعه و بهسازی ماشین آلات و ساختمان‌های راهداری از دیگر اولویت‌های این تفاهم‌نامه است، گفت: برای بهسازی و بازسازی ناوگان راهداری و ساختمان‌های این اداره کل بالغ بر۴۵میلیاردتومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/3463/

نظر شما