شناسهٔ خبر: 46382319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشکیل صف مرغ به دلیل رعایت قیمت مصوّب است

معاون هماهنگی مور اقتصادی استانداری قم تداوم تشکیل صف توزیع مرغ در استان را به دلیل رعایت قیمت مصوّب دانست و گفت: تا وقتی تفاوت قیمت با برخی استان های همجوار وجود داشته باشد، صف نیز برقرار خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهرداد غضنفری که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با اشاره به تدارک ۱۵۰ تُن سیب و ۳۰۰ تُن پرتقال در روزهای پیش از آغاز سال نو اظهار کرد: خوشبختانه میوه تنظیم بازار وارد شده به استان بیش از این میزان پیش بینی شده بود و صفّی برای توزیع میوه ایجاد نشد.

وی درباره موضوع مُرغ نیز تصریح کرد: مصرف مرغ در استان در اسفند ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۱۸ درصد افزایش نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: مشکل ما در موضوع مرغ این بود که می خواستیم آن را با قیمت مصوّب عرضه کنیم، در حالی که برخی استان های همجوار ما این قیمت مصوب را رعایت نمی کنند.

غضنفری همچنین اضافه کرد: البته تلاش شد تا ۷۰ تُن مرغ تولید روزانه استان را با ۳۰ تُن مرغ منجمد روزانه به سقف توزیع ۱۰۰ تن در روز برسانیم تا کمتر شاهد تشکیل صف باشیم، ضمن آن که محل های عرضه مرغ را نیز از فروشگاه های بزرگ به محله های تغییر دادیم تا تراکم جمعیتی کمتری شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه قم در برخی روزهای اخیر شاهد توزیع تا ۱۶۰ تُن مرغ نیز در هر روز بوده است تأکید کرد: به نظر می رسد تا وقتی بنای بر توزیع با قیمت مصوّب وجود داشته باشد، صف مرغ نیز پایدار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در عین حال یادآور شد: مرغ در حال حاضر در بیش از 200 نقطه قم توزیع می شود، ضمن آن که در هر محله و برای هر فروشنده، ناظر فروش نیز قرار داده شده است تا مردم بتوانند با مشکل کمتری مرغ مورد نیاز خود را تهیه کنند.

غضنفری در پایان سخنان خود نیز تأکید کرد: تفاوت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی قیمت مرغ در استان قم با استان های همجوار باید از طریق مراجع ذیصلاح و در سطح ملی دنبال شود تا توزیع مرغ با قیمت مصوب در قم سبب ایجاد تشکیل صف در توزیع و برخی مشکلات برای مردم و هم استانی های عزیز نباشد.

انتهای پیام/2258

نظر شما