شناسهٔ خبر: 4636260 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

دو خبر از سازمان میراث فرهنگی

برگزاری مراسم یادروز سعدی در تهران و شیراز/ فراخوان برای بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

مراسم بزرگداشت یاد روز سعدی در تهران و شیراز برگزار می‌شود. همچنین فراخوان برگزاری دهمین دوره بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی منتشر شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مراسم بزرگداشت یاد روز سعدی با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شب 31 فروردین ماه برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور  چند تن از مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد. طبق پیش بینی‌های صورت گرفته این مراسم دوشنبه ساعت 20 در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدی برگزار می شود.

 یکم اردیبهشت نیز مطابق سنوات گذشته نشست‌های تخصصی سعدی‌شناسی در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس در شیراز برپا خواهد شد، برگزاری شب شعر نیز یکی از برنامه‌های بزرگداشت سعدی است که در آرامگاه سعدی برگزار می‌شود.

در روز یکم اردیبهشت ورود علاقه‌مندان به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی رایگان است و مراسم گلباران مقبره این شاعر نام‌آور شیرازی نیز در این روز برگزار خواهد شد.




فراخوان برگزاری بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی


دهمین دوره بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با هدف هماهنگی و همدلی انجمن‌ها و نهادهای کوشا در زمینه بلندآوازه‌تر کردن فرهنگ پربار ایران دعوت به همکاری می‌کند.
ويدا توحدي، مدير كل دفتر امور مجامع و تشكل‌هاي مردم نهاد گفت: در ستاد خبری دهمین دوره بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به منظور هماهنگی، گسترش فعالیت و آگاهی رسانه‌ها وارتقای سطح کیفی آیین‌های بزرگداشت حکیم توس در سراسر ایران برنامه‌ریزی‌هایی موثری صورت گرفته است.

وی افزود: این اقدامات با هدف هماهنگی و همدلی همه انجمن‌ها و نهادهای کوشا در زمینه بلندآوازه‌تر شدن فرهنگ پربار ایران و برگزاری هر چه باشکوه‌تر بزرگداشت خدای سخن پارسی در سطح ملی و جهانی از همه نهادهای کارگزار فرهنگی، انجمن‌ها، کانون‌های فرهنگی، شاهنامه‌پژوهان، پژوهشگران، هنرمندان و دوستداران فرزند برومند ایران و فرزانه توس با همیاری خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه‌های دیداری و شنیداری برای پاسداشت این روز ملی دعوت به همکاری می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 7 ارديبهشت، برنامه‌ها و طرح‌های خود را به دبیرخانه ستاد به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، روبه‌روی هتل بین‌المللی لاله، شماره 3، واحد 6، ارسال کنند.

نظر شما