شناسهٔ خبر: 46334798 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دارنده نشان درجه یک هنری از وزارت ارشاد؛

هنر مأمنی برای تسلای ذهن و جلای روح است

علی سجادی، خوشنویس، موزیسین و دارنده نشان درجه یک هنری از وزارت ارشاد از خطاطان مشهور کشور و اهل محله سیدان اسدآباد است.

صاحب‌خبر -

علی سجادی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:خوشنویسی را در سال ۵۵ و نزد استادحسن زرین خط آغاز کردم که برای مشق ماهی یکبار به تهران می رفتم.

او  افزود: در بهمن ۱۳۶۰ در انجمن خوشنویسان ثبت نام کرده و از محضر اساتید این مرکز استاد امیرخانی در خط نستعلیق و استاد کابلی در خط شکسته بهره بردم.

سجادی با بیان اینکه در سال ۶۳ گواهی ممتاز خطاطی را اخذ کردم، یادآور شد: در همین سال انجمن خوشنویسان دیار سیدجمال را تشکیل دادیم.

او ادامه داد: در سال ۸۶ مدرک استادی و در سال ۸۹ نشان درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردم.

سجادی درباره آثار خود نیز گفت:کتب رباعیات خیام و دوبیتی‌های باباطاهر را هرکدام سه بار، شاهنامه و مثنوی را هرکدام دوبار و کلیات سعدی، دیوان حافظ و پنج گنج نظامی را هرکدام یکبار خطاطی کرده ام.

این هنرمند خطاطی همچنین گفت: در حال حاضر نیز مشغول خطاطی مجدد دیوان حافظ هستم و پس از آن خوشنویسی آثار مهم ادبیات برگزیده فارسی را آغاز خواهم کرد.

او درباره فعالیت خود در موسیقی نیز بیان کرد: یادگیری ردیف‌های سه تار را بطور کامل و نزد استاد زیدالله طلوعی به اتمام رسانده ام و آواز را نیز به شکل نیمه حرفه‌ای دنبال می‌کنم.

این معلم هنر درباره نقش هنر در زندگی نیز گفت: در دنیای شلوغ و پردردسر امروز، هنر مأمن و پناهگاهی برای تسلای ذهن و جلای روح است.

سجادی در پایان درباره جایگاه والای هنر در دیارسیدجمال نیز ابراز داشت: شهر ما دارای خطاطان بسیار برجسته‌ای در سطح کشور بوده و لازم است نسل جوان و نوجوان علاوه بر شناخت افراد فرهیخته شهر قدم در دنیای هنر بگذارند تا با لایه‌های عمیق این قسمت زیبا از زندگی آشنا شوند.

انتهای پیام/د

نظر شما