شناسهٔ خبر: 46288771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبرداد؛

آماده باش گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ازآماده باش گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،داداش نصیری مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت:با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت وساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، گشت‌های ۱۳۱ حفاظت از اراضی کشاورزی در ۲۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی از ۲۸ اسفند امسال تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ در حال آماده باش کامل هستند و در سایر مواقع نیز به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های اراضی کشاورزی هستند.

اوافزود:تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت وساز‌های بدون مجوز، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی هستندکه تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدید‌های جدی مواجه کرده است.

او با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می‌کنند بیان کرد:براساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهادکشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه همکاران مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در ستاد و مراکز به طور مستمر در ایام تعطیل اشرافیت کامل به منطقه دارند ادامه داد:همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما