شناسهٔ خبر: 46250635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دولتی‌ها در استان مرکزی باید اعتماد بیشتری به بخش خصوصی داشته باشند

گروه استان‌ها-رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد بیشتری کند و رخوت‌های ناشی از بی‌انضباطی پولی و مالی امسال فراموش نمی‌شود بلکه باید از آنها درس گرفت و نوسانات نرخ ارز باید رفع شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، ناصر بیگی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با اشاره به عملکرد شورا در سال 99 اظهار داشت: بخش خصوصی با بخش دولتی باید تعیین تکلیف شود و به نظر می‌رسد تجربه انحصار کلان دولت بر کلان اقتصاد کشور جواب نداده و دولت‌ها و ارکانی که وظایف حکومتی دارند باید عرصه اقتصاد را به فعالان بخش خصوصی واگذار کنند که در این صورت تولید شرایط بهتری پیدا می‌کند.

وی افزود: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد بیشتری کند و امسال رخوت‌های ناشی از بی‌انضباطی پولی و مالی فراموش نمی‌شود بلکه باید از آنها درس گرفت و نوسانات و ساختار موجود در نرخ ارز باید رفع شود تا محیط کسب و کار هم اصلاح شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: فعالان اقتصادی نباید تولید را به سیاست گره بزنند و باید برای زدودن فساد، رانت، بروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر برای امر تولید و اقتصاد چاره بیندیشند به طوری که این موضوعات باید برطرف شوند تا مشکلات تولید هم برطرف شود.

بیگی تصریح کرد: تولیدکنندگان بخش خصوصی، کشاورزی، صنعت و معدن سال‌های بسیاری با سختی زیاد، مجاهدت‌های فراوان، شرایط ناشی از جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه، کرونا و غیره را تحمل کردند.

وی عنوان کرد: به نمایندگی از بخش خصوصی پای کار هستیم تا مشکلات را احصا و برطرف کنیم به همین سبب باید با همکاری ارکان حکومتی مشکلات برطرف شود و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌شود و مسئولان دولتی باید کمک کنند زیرا امکان ندارد کسی چراغی را روشن کند و در تاریکی باشد.

 جایگاه کشوری استان در پایش ملی محیط کسب و کار  در پاییز 99 رتبه ششم بوده است 

دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی هم در این جلسه با اشاره به عملکرد شورا در سال 99 گفت: 58 جلسه کارگروه تخصصی کارشناسی برگزار شد که 68 درصد به جلسات اصلی شورا ارجاع و 32 درصد از موضوعات در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند و برطرف شدند.

حمیدرضا مهدی‌نیا افزود: 11 جلسه اصلی شورای گفت‌و‌گو در سال 99 برگزار شد که 4 جلسه در 6 ماه نخست و 7 جلسه در6 ماه دوم بود و شورا 56 مصوبه ملی و 78 مصوبه استانی داشت.

وی ادامه داد: جلسات با موضوعات مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، مالیات، صادرات، بازرگانی، بهبود فضای کسب و کار، حمل و نقل، اقتصاد، کرونا، پایش فضای کسب و کار، آب و منابع طبیعی، اصناف و غیره برگزار شد.

مهدی‌نیا بیان کرد: جایگاه کشوری استان در پایش ملی محیط کسب و کار در بهار و تابستان 99 رتبه سوم و پاییز رتبه ششم بوده است.

انتهای پیام/713/ش

 

نظر شما