شناسهٔ خبر: 46245279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ربیعی: آمریکا را به انزوا کشاندیم

سخنگوی دولت گفت: در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و دادگاه بین المللی لاهه آمریکا را به انزوای اخلاقی و محکومیت حقوقی نشاندیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "علی ربیعی" امروز (سه‌شنبه، ۲۶ اسفند) با بیان اینکه مردم امسال، سال نسبتا سختی را پشت سر گذاشتند، گفت: دولت به نمایندگی از مردم همه تلاش خود را به کار برد تا به رغم همه فشار‌های داخلی و فشار‌های بی‌حد و حصر خارجی هم به فکر زندگی امروز و هم زندگی فردای ایرانیان باشد.

سخنگوی دولت افزود: واقف هستیم جنگ اقتصادی و همراه شدن کرونا در سال ۹۹ فشار زیادی بر دهک‌های پایین اجتماعی وارد کرده است.

او بیان کرد: امروز می‌توانیم بگوییم همه تلاش‌های مذبوحانه‌ای که خواهان فروپاشی ایران و زندگی مردم بوده‌اند، رو به پایان است و در نوروز جدید، سرسبزی جدید پیش روی ملت ما خواهد بود.

ربیعی با بیان اینکه دولت با همه توان خود در مقابله با کرونا در حوزه سلامت و در مقابله با جنگ اقتصادی در حوزه رفاه اجتماعی و همچنین در سیاست خارجی اقدامات بی‌شماری را سامان داده است، گفت: در سیاست خارجی موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم و نه تنها فشار کم نظیر دولت سابق آمریکا برای امنیتی‌سازی و منزوی کردن ایران را ناکام گذاشته‌ایم، بلکه به جای بحران آفرینی آمریکا او را در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی لاهه به انزوای اخلاقی و محکومیت حقوقی نشاندیم.

امروز به صادرکننده بنزین تبدیل شده‌ایم

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با بیان اینکه وارد کننده بنزین بوده‌ایم و امروز به صادرکننده بنزین تبدیل شده‌ایم، از افزایش ۴ برابری از دو و نیم میلیون تن در سال ۹۱ به حدود ۲۳ میلیون تن به در ابتدای سال ۹۹ در حوزه صنعت و معدن خبر داد و گفت: تولیدات داخلی ما به رغم ممنوع کردن بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کالا افزایش یافت.

او ادامه داد: در بخش صنعت هم تولید بسیار قابل توجه است به طوری که تولید فولاد خام در کشور ۲۲ میلیون تن افزایش یافت و محصولات فولادی را به ۳۰.۸ میلیون تن افزایش دادیم.

سخنگوی دولت هدف از اعمال تحریم را قرار دادن ایران در دو وجه نخست به گرسنگی کشیدن مردم و دوم تبدیل جامعه به جامعه پوپولیستی بیان کرد و گفت: اجازه ندادیم هیچ یک از دو سناریو محقق شود. آنها می‌خواستند رویارویی کاذبی بین دولت و جامعه ایجاد کنند. ما تلاش کردیم اثرات نتایج تحریم بر زندگی مردم را تا جای ممکن از آنها دور کنیم.

ربیعی اضافه کرد: در مورد حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنها به رغم مشکلات و مخالفت‌های انجام شده، اقدامات عملی انجام دادیم تا شاید لبخندی هر چند کوچک بر لبان بازنشستگان نشسته باشد.

او گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در ماه‌های نخست سال آتی ادامه خواهد یافت در مدت باقیمانده از عمر دولت تدبیر و امید، همسان سازی بازنشستگان و مستمری بگیران دنبال خواهد شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مصمم هستیم مرز‌های تجارت و رفت و آمد همسایگی را با اقتصاد جغرافیایی امن و پرسود برای همه ملت‌های منطقه تبدیل کنیم، بیان کرد: اطمینان داریم در ماه‌های نزدیک آینده، دولت آمریکا چاره‌ای جز تن دادن به روند صلح جهانی و پایان دادن به ظلم به ایران نخواهد داشت و زمستان برجام به پایان خواهد رسید و فصل تازه‌ای از تعامل با جهان که رضایت و امنیت اقتصادی بیشتری برای مردم ما و همه ملت‌های منطقه فراهم می‌کند، آغاز خواهد شد.

ربیعی افزود: اگر دولت در هفت سال گذشته در برابر تحریک‌های خارجی و توهین‌های داخلی شکیبا نمی‌بود و به استراتژی تعامل با جهان متعهد نمی‌ماند، هیچ‌یک از این‌ها به دست نمی‌آمد. البته اگر به این صبوری و تعهد ادامه ندهیم، این دستاورد‌ها حفظ نخواهد شد. ما مطمئن هستیم که در سایه حمایت رهبر انقلاب اسلامی روز‌های سخت و زمستانی تحریم با درایت‌هایی که اتخاذ خواهد شد، به پایان خواهد رسید.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور گفت: ما در ارتباط با حوزه سلامت در این هفت سال و در سال ۹۹ اقدامات بسیاری سامان دادیم. در این مدت تخت‌های بیمارستانی ما به اندازه تمام دوران گذشته، اضافه شد. ۳۶ هزار تخت بیمارستانی جدید و ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفتند. تعداد تخت‌های آی سی یو ما بیش از دو برابر شد.

بیماران کرونایی ۱۰ درصد هزینه بستری را پرداخت می‌کنند

او ادامه داد: امروز بیماران کرونایی حداکثر ۱۰ درصد هزینه را در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کنند و اگر بیمه روستایی داشته باشند، فقط ۵ درصد هزینه‌ها را در مراکز دولتی ما می‌پردازند.

ربیعی بیان کرد: در مقابله با کرونا در مدت زمان بسیار کمی تولیدات ماسک و ونتیناتور به صادرات رسید. همانند کشور‌های توسعه یافته، ۴ کانون تولید واکسن مراحل موفقیت‌آمیزی را از سر گذرانده و موفقیت‌های آتی پیش‌روی ماست.

سخنگوی دولت گفت: یادمان باشد که در فروردین و اسفند سال گذشته چه وضعیت روانی در جامعه حاکم بود و چگونه اخبار جعلی، کرونا را عاملی برای تهدید دولت و ملت ایران قرار داده بود. ما با وجود تحریم، گذاری موفق در مقایسه با سایر کشور‌ها از کنترل ویروس داشته‌ایم و نوید می‌دهیم که واکسیناسیون گسترده در اوایل سال آینده نیز به ثمر خواهد نشست.

او افزود: در حوزه اقتصادی به‌رغم همه فشارها، کمبودها، نابسامانی‌ها و برهم خوردن تعادل و قصد اصلی آمریکا برای فروپاشاندن این نظام و مردم، دولت به موفقیت‌های قابل توجهی رسید. ما در نخستین گام زیرساخت‌های فضای مجازی را گسترش دادیم و با تلاش زیادی به حفاظت از آن پرداختیم و امروز می‌توانیم بگوییم مفهوم دولت الکترونیک محقق شده است.

نظر شما