شناسهٔ خبر: 46243878 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

پایگاه هوایی ملک خالد هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی به پایگاه سعودی «ملک خالد» در منطقه «خمیس مشیط» در جنوب عربستان خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که امروز (سه شنبه) پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط در جنوب عربستان، بار دیگر هدف حمله پهپادی نیروهای یمنی قرار گرفته است.

این چندمین باری است که پایگاه سعودی که در جنوب عربستان قرار دارد، هدف حملات یگان پهپادی ارتش یمن قرار می‌گیرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح دیروز نیز گفت که ارتش این کشور با استفاده از سه فروند پهپاد به فرودگاه بین المللی «ابها» و پایگاه ملک خالد حمله کرد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این ارتباط افزود که این حمله در چارچوب حق مشروع و طبیعی یمنی‌ها برای پاسخ به جنایات‌ سعودی‌ها و ادامه محاصره علیه یمن صورت گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب هفته گذشته نیز از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی و مواضع حساس و مهم عربستان در مناطق «عسیر»، «جیزان» و شرکت «آرامکو» در بندر «رأس التنوره» با استفاده از ۱۴ پهپاد و هشت فروند موشک یمنی خبر داد.

سرتیپ سریع جمعه هفته گذشته هم اعلام کرد که ارتش یمن با استفاده از پنج فروند هواپیمای بدون سرنشین «قاصف ۲K» حملات هوایی گسترده‌ای را به تعدادی از مراکز مهم و حساس پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در خاک عربستان انجام داده است.

حملات بازدارنده ارتش یمن به دنبال آن صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی که شکست‌های سنگینی از «جنبش انصارالله» در «مأرب» متحمل شده و اقدام به بمباران صنعاء پایتخت یمن کرد.

حملات هوایی ائتلاف سعودی به دنبال برتری نظامی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در مأرب و همچنین حملات موشکی و پهپادی به عمق خاک عربستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما