شناسهٔ خبر: 46241552 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

نظام‌نامه آموزش الکترونیکی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همراهی جمعی از صاحب‌نظران دانشگاهی، نظام‌نامه آموزش الکترونیکی را برای سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ تدوین و ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همراهی جمعی از صاحب‌نظران دانشگاهی، نظام‌نامه آموزش الکترونیکی را برای سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ تدوین و ابلاغ کرد.

در مقدمه این نظام‌نامه که با همکاری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه شده چنین آمده است:

با اتکا به تجارب انباشته در پی شیوع بیماری کووید -۱۹ در ایران و دیگر کشورهای جهان و افق گشوده‌شده در کاربست آموزش‌های الکترونیکی در نظام آموزش عالی، در مسیر تسهیل و بازنگری در مقررات آموزشی برای توسعه آموزش‌های الکترونیکی، نظامنامه آموزش الکترونیکی اصول کلی حاکم در این حوزه را بیان می‌دارد.

بر این اساس، آموزش الکترونیکی معطوف به ارائه با کیفیت و اثربخش دوره‌های آموزش عالی در عین توجه به تمامی مؤلفه‌های مربوط به طراحی و اجرای این شیوه آموزشی است.

با این توجه و تأکید که بهره‌گیری صحیح و بهنجار از آموزش الکترونیکی موجب کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و پاسخگویی به نیازهای اساسی جامعه امروز و فردا، توسعه دامنه متقاضیان ورود به آموزش عالی و به تبع آن، زمینه‌ساز کارآفرینی و نوسازی ابزارها و روش‌های آموزش است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما