شناسهٔ خبر: 46215377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

دردسرهای یک کاندیدای جوان اصولگرا؛

آغاز چالش‌های درون گروهی«سعید محمد»

سعید محمد بعد از اعلام کاندیداتوری خود، روزهای خوبی را نگذرانده است. از حواشی که ویدئو و پوستر انتخاباتی او در فضای مجازی داشت نگذشته، اظهارنظرهای سیاسیون شروع شد. اظهاراتی که چندان رنگ و بوی استقبال ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، بخشی از اصولگرایان که گویا عموما سنتی‌ها هستند، از ورود محمد به انتخابات خوششان نیامده و رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز از این «استقبال سرد از سعید محمد» استقبال می‌کنند. اولین مخالفت‌ها با سعید محمد از موتلفه آغاز شد. همان وقت که حمیدرضا ترقی از ناشناخته بودن محمد گفت و شانس موفقیت وی را اندک ارزیابی کرد. بعد هم که بادامچیان استعفای وی از فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء را کافی ندانست و با اشاره به مشاور بودنش شائبه استفاده از امکانات سپاه را مورد توجه قرار داد.

مخالفت‌های موتلفه، اما به همین‌جا ختم نشد و ایسنا از قول حمیدرضا ترقی نوشت : «کنار رفتن ایشان از فرماندهی قرارگاه خاتم به دلیل انتخابات نبوده و خود ایشان هم تخلفاتی داشته که قطعا این مسئله امتیازی منفی در بررسی صلاحیت ایشان خواهد بود.»

این موضوع البته از سوی ترقی تکذیب شدو سعید محمد نیز این گفته را  بی‌پاسخ نگذاشت.

 سعید محمد گفت: همان گونه که قبلا اعلام شده به دلیل حضور در انتخابات ریاست جمهوری و پرهیز از هرگونه شائبه‌ای از فرماندهی قرارگاه خاتم استعفا کردم و این استعفا مورد پذیرش فرمانده کل سپاه قرار گرفت. وی افزود: هیچ تخلفی هم از سوی من صورت نگرفته است.به نوشته نامه نیوز،ناگفته نماند که زمزمه مخالفت با سعید محمد، اما از یک جانب دیگر نیز به گوش می‌رسد.

همین دیروز بود که سیدمحمد صادقی، سخنگوی جمعیت رهپویان در واکنش به کاندیداتوری محمد گفت: «نباید فرمان اداره کشور به ویژه نظام جمهوری اسلامی را به دست افرادی که خودشان، سوابق‌شان، تیم‌شان، اطرافیان‌شان و مواضع‌شان مشخص و شناخته شده نیست، بدهیم.»از سوی دیگر اظهارات حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز مبنی بر این که سعید محمد پیشنهاد ائتلاف با محسن رضایی را نپذیرفته است، نشان داد که محمد نیز سر همراهی ندارد و احتمالا در روزهای آینده بر تقابل بین او و اصولگرایان افزوده خواهد شد. این وضعیت قطعا چیزی نیست که رسانه‌های اصلاح‌طلب از کنار آن عبور کنند و نادیده بگیرند.

از همین رو است که روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» دیروز تیتر یک خود را به «استقبال سرد از سعید محمد» اختصاص داد و نوشت: «با گذشت کمتر از یک هفته از استعفای سعید محمد از فرماندهی قرارگاه خاتم و اعلام کاندیداتوری برای ۱۴۰۰ صداهایی مبنی بر اعلام نارضایتی یا نبود موافقت از سوی برخی جریان‌ها و چهره‌های اصولگرایی به گوش می‌رسد. این صداها عمدتا از طیف سنتی و جریان‌های نزدیک یا درون شورای وحدت اصولگرایان به گوش می‌رسد. جریانی که احتمالا تمایل دارد یک اصولگرای قدیمی و استخوان‌دار را نامزد انتخابات کند. شاید هم او برای آن‌ها یادآور وضعیتی است که خروجی‌اش محمود احمدی‌نژاد شد. تجربه‌ای که قطعا حاضر به تکرار دوباره آن نیستند.

شاید برای طیف سنتی یا اصولگرایان متقدم، انتخابات ۱۴۰۰ آخرین شانس بقا در قدرت به‌ویژه حوزه انتخابی است و در صورتی‌ که از دست برود، احتمال حذف همیشگی‌شان از ساختار وجود دارد.»روزنامه «اعتماد» نیز در گزارشی با عنوان «دردسرهای یک کاندیدای جوان اصولگرا» نوشت: «شاید همین نکته که سعید محمد تصمیم دارد بدون حمایت اصولگرایان وارد رقابت شود، باعث شده که گروه‌های مختلفی از این جریان سیاسی شروع به فعالیت علیه او کنند و به نحوی نگذارند که او به تنهایی وارد این کارزار انتخاباتی شود؛ چرا که برای آنان حداقل این موضوع روشن است که حتی اگر محمد نتواند آرای لازم را به دست آورد، ممکن است در صورت تکروی در انتخابات بر آرای کاندیدای مطلوب اصولگرایان تاثیر منفی بگذارد. هر چه هست اکنون مشخص شده که مخالفت‌ها در اصولگرایان با سعید محمد تنها به موتلفه‌ای‌ها محدود نیست».

برچسب‌ها:

نظر شما