شناسهٔ خبر: 46207971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روستای قرآنی برتر استان همدان معرفی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از معرفی روستای قرآنی برتر این استان در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی,مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان همدان با بیان اینکه پیگیری‌هایی انجام شده است تا در سال آینده اعتبارات فعالیت‌های قرآنی از منابع داخلی تامین شود، گفت: ارشاد همدان از برترین ادارات کل کشور در حوزه قرآنی است.روستای قرآنی برتر معرفی می‌شود

او با اشاره به اینکه همدان بیشترین برنامه‌های قرآنی را در بین سایر استان‌های کشور اجرا کرده است، افزود: فعالیت‌های قرآنی نیاز به ردیف اعتباری ویژه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یادآور شد: پیش از این مقرر شد که فرمانداری‌ها ۲۰۰ میلیون تومان به این برنامه‌ها اختصاص دهند که این اقدام انجام نشد، اما باید دستگاه‌ها تا زمان اختصاص ردیف ویژه اعتباری، از منابع داخلی خود در حوزه قرآنی هزینه کنند.

احسانی با اشاره به تدوین برنامه‌های قرآنی با برآورد هزینه‌ها در شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبارات، آمادگی کامل برای انجام فعالیت‌ها وجود دارد.

او همچنین تصریح کرد: ما در سال آینده برنامه‌محور پیش می‌رویم و از تمام دستگاه‌ها تقاضا داریم که برنامه‌های خود را به دبیرخانه فعالیت‌های قرآنی ارائه دهند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ۹۰۰ روستا در استان همدان برای برنامه ملی انتخاب روستای قرآنی در حال پایش هستند و پس از بررسی، کاندیدا‌ها معرفی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: تجلیل از خادمان قرآنی یکی از برنامه‌های این اداره‌کل است که این آیین تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/غ

نظر شما