شناسهٔ خبر: 4618838 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تحلیل روز ۲۹ فروردین ماه بازار ارز و طلا / کاهش نرخ دلار و افزایش قیمت طلا

ایلنا: سکه بهار آزادی، روز گذشته در ابتدای معاملات ۹۵۹۰۰۰ تومان قیمت خورد و بعد از آن تحت تاثیر کاهش قیمت دلار و طلا مقداری از قیمت خود را از دست داد و به ۹۵۷۵۰۰ تومان در ساعت 11:48 رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، روز گذشته بازار جهانی طلا تعطیل بود، در بازار آزاد تهران دلار در ابتدای معاملات با ۳هزار و 342 تومان شروع به کار کرد اما با عدم تقاضای معامله گران و افزایش عرضه توسط صرافی‌ها روبرو و به تدریج قیمت خود را از دست داد تا اینکه به قیمت ۳هزار 329 تومان در زمان بسته شدن بازار در ساعت ۱۶ رسید.

معامله گران روز گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۹۸هزار و 457 تومان در شروع معاملات فروختند و پس از آن تحت تاثیر کاهش قیمت دلار قیمت طلا هم رو به کاهش گذاشت و در ساعت 11و 43 دقیقه در پایین‌ترین قیمت روزانه خود ۹۸هزار و 180 تومان معامله شد. سپس بعلت افزایش اندک تقاضا در بازار قیمت طلا به تدریج و به آرامی افزایش یافت تا اینکه در ساعت ۱۸ و زمان بسته شدن بازار ۹۸هزار و 896 تومان معامله شد.

سکه روز گذشته در ابتدای معاملات ۹۵۹هزار  تومان قیمت خورد بعد از آن تحت تاثیر کاهش قیمت دلار و طلا مقداری از قیمت خود را از دست داد و به ۹۵۷هزار و 500 تومان در ساعت 11و 48 دقیقه رسید. پس از آن تحت تاثیر افزایش متقاضیان طلا و افزایش جزیی قیمت این فلز گرانب‌ها، قیمت سکه نیز به تدریج افزایش یافته و در هنگام بسته شدن بازار در بالا‌ترین قیمت روزانه خود ۹۶۶هزار تومان معامله شد.

سهراب اشرفی، کار‌شناس بازار ارز و طلا

برچسب‌ها:

نظر شما