شناسهٔ خبر: 46128292 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

براساس اعلام بانک مرکزی؛

فروش یک هزار و ۹۰میلیارد تومانی اوراق بدهی/ نرخ بهره مؤثر اوراق فروش‌رفته؛ ۲۰.۴۱درصد

با فروش یک هزار و ۹۰میلیارد تومان اوراق بدهی، مجموع فروش اوراق بدهی تا پایان مرحله چهل و یکم به ۱۱۵ هزار و ۸۸ میلیارد تومان رسید. میانگین نرخ بهره اوراق فروش رفته در این مرحله برابر ۲۰.۴۱ بود که نسبت به هفته گذشته(۲۰.۵۷) کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ چهل و یکمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی، با فروش یک هزار و ۹۰ میلیارد تومان اوراق به پایان رسید. در این مرحله یک بانک سفارش‌ خود را به ارزش ۵۹۰ میلیارد تومان ثبت کرد که وزارت اقتصاد ضمن پذیرش کامل این درخواست با فروش ۵۹۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۷۷» با نرخ بازده تا سررسید ۱۹.۷۴ درصد موافقت کرد.

همچنین طی این هفته ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۶۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۵ درصد،۱۵۰ میلیارد تومان اوراق «اراد ۸۲» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۵ درصد در بورس فروخته شد.

بنابراین در مجموع، یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی طی هفته منتهی به ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹ توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد. این در حالی بود که ۲۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان اوراق برای این مرحله عرضه شده بود که حاکی از فروش ۴.۵ درصدی اوراق است. به طور کلی از ابتدای سال تا کنون ۱۱۵ هزار و ۸۸ میلیارد تومان اوراق بدهی توسط وزارت اقتصاد به فروش رفته است.

میانگین نرخ بهره اوراق فروش رفته در این مرحله برابر ۲۰.۴۱ بود که نسبت به هفته گذشته(۲۰.۵۷) کاهش داشته است.

مرحله چهل و دوم حراج اوراق دولتی نیز هفته آینده با عرضه ۲۲ هزار ۶۲۰ میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی و همچنین ۵ هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی نفت ادامه خواهد یافت.که جزئیات آن به شرح زیر است.

3

4

برچسب‌ها:

نظر شما