شناسهٔ خبر: 46122901 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

دوره آموزشی "اصول و مبانی پدافند سایبری" به منظور ارتقاء دانش وآگاه‌سازی پرسنل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره ارتباطات زیرساخت استان مرکزی، به همت حراست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و در تاریخ 99/12/18 در محل سالن همایش های اداره کل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، لادن مهدوی، مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان با اشاره به اهمیت توجه به اصول پدافند سایبری در دستگاه های اجرایی افزود: با توجه به توسعه چشمگیر شبکه زیرساختی کشور، افزایش چند برابری پهنای باند، توسعه روز افزون ارائه خدمات الکترونیکی و همچنین اتصال کلیه شهرها و بخش عمده‌ای از روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات، روشهای تامین امنیت اطلاعات و مقابله با تهدیدات سایبری اهمیت ویژه ای یافته است و بیش از پیش با مصالح امنیتی کشورها گره خورده است.

مهدوی تصریح کرد: اصول پدافند غیرعامل سایبری به عنوان ابزاری پیش گیرانه نه تنها به حفظ امنیت داده‌ها کمک می‌کند بلکه هوشمندانه‌ترین روش کاهش هزینه‌ها در این حوزه است.

براساس این گزارش، در این دوره آموزشی تعداد 25 نفر از کارکنان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره ارتباطات زیرساخت استان شرکت کردند.

نظر شما