شناسهٔ خبر: 46122830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان خبر داد:

4 تیرماه زمان برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه / ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران گلستان 350 نفر است

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان گفت: ظرفیت استان گلستان جهت پذیرش و ثبت نام طلاب 350 نفر می باشد و آزمون ورودی حوزه های علمیه 4 تیر ماه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید نفیسه حسینی واعظ، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب حوزهای علمیه خواهران گسترش خوبی داشت و بانوان با سرافرازی به حوزهای علمیه ورود پیدا کردند که در حال حاضر هزاران نفر از بانوان در سراسر کشور مشغول به تحصیل و انجام پژوهش در حوزه های علمیه هستند.

وی بیان داشت: پذیرش حوزه های علمیه در سال 1400 از 24 بهمن آغاز شده است و خواهران در سه مقطع و در سطوح دو، سه و چهار میتوانند در حوزه علمیه خواهران تحصیل کنند.

وی افزود: در سطح دو یک رشته و در سطح سه در سه رشته تفسیر علوم قرآنی،فقه و کلام طلبه خواهر پذیرش دارد.

حسینی واعظ همچنین گفت: طلاب در سطح چهار که در واقع مقطع عالی و دکترا میباشد در دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه قریب به دو هزار نفر طلبه در استان فارغ التحصل شده اند یادآور شد: حدود یک هزار و 500 طلبه در سه مقطع سطح دو، سه و چهار در حوزه های علمیه خواهران استان گلستان مشغول به تحصیل هستند.

حسینی واعظ با اشاره به اینکه 14 مدرسه علمیه خواهران در استان فعالیت دارند گفت: ظرفیت استان گلستان جهت پذیرش و ثبت نام طلاب 350 نفر می باشد و آزمون ورودی حوزه های علمیه 4 تیر ماه برگزار می شود.

حسینی واعظ گفت: علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام به سایت www.whc.ir یا به مدارس علمیه خواهران سطح استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به را اندازی شبکه «مدرس» اظهار کرد: در حال حاضر کلاس ها و برنامه های فرهنگی حوزه علمیه در این شبکه برگزار می شود و حدود 700 کلاس در این شبکه در سطح حوزه های علمیه خواهران استان در حال برگزاری است.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما