شناسهٔ خبر: 46122715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم مطرح کرد؛

صدای سلاح‌ها را در یمن خاموش و به گریه‌های بی‌دفاعان گوش دهید

تهران- ایرنا- انجمن دفاع از قربانیان تروریسم تصریح کرد: ناکامی جامعه جهانی در توقف فاجعه یمن و نادیده گرفتن هزاران درخواست جمعی برای پایان بخشیدن به این فاجعه هشداری است در بازگشت به دوران قبل از تاسیس سازمان ملل و حاکمیت قانون جنگل در جهان.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در گزارشی در بررسی ناکامی جامعه جهانی در توقف فاجعه یمن تصریح کرد: در ابتدای این گزارش می‌خوانیم، یمن بزرگترین فاجعه بشردوستانه پس از جنگ جهانی دوم است که میلیون‌ها کشته، مصدوم و آواره بر جای گذاشته است.

این گزارش با بیان اینکه در هر لحظه کودکی جان خود را با عوارض ناشی از این جنگ خانمانسوز از دست می‌دهد و میلیون‌ها مادر و کودک در معرض قحطی و گرسنگی قرار دارند، افزود: این فاجعه در حالی به ششمین سال خود نزدیک می‌شود که بنیان‌های اقتصادی مبتنی بر تسلیحات بر اراده نظام بین‌الملل در پاسداشت ارزش‌های والای انسانی غلبه داشته و تلاش‌های فردی و جمعی برای جلوگیری از ادامه این جنایت بزرگ را بی‌ثمر کرده است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در ادامه گزارش با بررسی اعتراضات صورت گرفته به فروش تسلیحات به متجاوزان به یمن در جهان پرداخته و عنوان کرد: این اعتراض‌ها بخشی از صدها اعتراض نخبگان و شخصیت‌های فعال حقوق بشر در جهان است که در مدت قریب به ۶ سال نتوانسته شعله‌های آتش میلیون‌ها تن بمب کشورهای غربی را از سر مردم فقیر و مصیبت زده یمن کوتاه کند  بلکه دولت‌های غربی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه بالاترین همکاری را در تجهیز متجاوزان با سلاح‌های مرگباری همچون بمب خوشه‌ای و دیگر سلاح‌های ممنوعه داشته‌اند.

در بخش دیگری از گزارش آمار فروش تسلیحاتی به دولت‌های مهاجم به یمن بیان شده و در انتهای گزارش می‌خوانیم، ناکامی جامعه جهانی در توقف فاجعه یمن و نادیده گرفتن هزاران درخواست جمعی و فردی بر پایان بخشی به بدترین فاجعه بشردوستانه پس از جنگ جهانی دوم، هشداری است در بازگشت به دوران قبل از تاسیس سازمان ملل و حاکمیت قانون جنگل در جهان.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم تصریح کرد: سازمان ملل به عنوان مهمترین رکن جامعه بین‌المللی بایستی ساز و کار جدیدی براساس منفعت جمعی شکل داده تا جهان را از ظلمت جنگ و خشونت و آوارگی نجات دهد و راه را برای تشکیل جامعه جهانی براساس احترام متقابل، صلح و فارغ از امنیت تسلیحات محور هموار کند.

در انتهای گزارش آمده است: عربستان سعودی و دیگر همدستان منطقه‌ای و بین‌المللی در این تجاوز به مردم مظلوم یمن تمامی قواعد و مبانی حقوق بین‌الملل و بشردوستانه را به نحوی فاحش نقض کرده که ضروری است به عنوان جنایت جنگی در دیوان کیفری بین‌المللی مورد بررسی و تعقیب قرار گیرد، که بارزترین وجه آن کشتار هزاران انسان بیگناه است.

نظر شما