شناسهٔ خبر: 46122565 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

دلیل کناره‌گیری پژمان درستکار از تیم ملی کشتی چه بود؟

صاحب‌خبر - بعد از ریاست علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی، پژمان درستکار و محمد طلایی به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان انتخاب شدند، اما در سال 2020 به دلیل شیوع کرونا در سطح جهان، مسابقه ای در این دو رده سنی به انجام نرسید.
اتحادیه جهانی کشتی هرچند امیدوار به برگزاری مسابقات جوانان در کنار بزرگسالان بود اما حتی نتوانست مسابقات جهانی بزرگسالان را نیز برگزار کند و در سال 2020 صرفا جام جهانی در بلگراد به انجام رسید اما برای سال 2021 تقویم اتحادیه جهانی اعلام شده و قرار است مسابقات قاره‌ای و جهانی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و امید نیز در کنار المپیک و جهانی بزرگسالان برگزار شود.
هنوز کار هیچ یک از تیم‌های ملی رده‌های پایه استارت نخورده و اینطور که پیش از این اعلام شده است انتخابی این رده‌ها قرار است در 4 استان مختلف در رشته‌های آزاد و فرنگی در فروردین ماه به انجام رسد.
روز گذشته اعلام شد پژمان درستکار از همکاری با تیم ملی جوانان کناره گیری کرده و فدراسیون کشتی نیز با درخواست او موافقت کرده است. اما چرا درحالیکه مسابقات قاره‌ای و جهانی جوانان در پیش است، سرمربی تیم ملی جوانان از کار در این مقطع کناره گیری کرده است؟
اینطور که پیداست نظر فدراسیون کشتی و مدیر تیم‌های ملی مبنی بر تعامل نزدیک سه رده سنی تیم‌های ملی است و با توجه به اینکه امسال (2021) قطعا اولویت همه بازی‌های المپیک خواهد بود و برنامه محوری کشتی برمبنای مسابقات توکیو خواهد بود، اردوها تقریبا باید به صورت مشترک برگزار شود. یعنی اردوی جوانان در کنار بزرگسالان باشد اما پژمان درستکار برنامه خاص خودش را داشته و در پی این تصمیمات، اعلام کرده که با توجه به دیدگاه فعلی فدراسیون کشتی درخصوص برگزاری همزمان اردوهای رده‌های سنی مختلف، فعلا در راس کار نباشد بهتر است. حالا باید دید فدراسیون کشتی در مورد کادرفنی این رده سنی چه تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد.

نظر شما