شناسهٔ خبر: 46121647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰۲ تُن کالای اساسی در بوکان توزیع شد

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: ۳۰۲ تن کالای اساسی طرح تنظیم بازار بین اقشار مختلف مردم این شهرستان طی هفته‌های اخیر توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

محمدصالح زندش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقلام شامل شکر، برنج و قند بود که با قیمت مصوب در مراکز تعیین شده در سطح این شهرستان توزیع و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی افزود: تا پایان امسال پیش بینی شده است ۱۶۶ تن برنج هندی و تایلندی، قند و شکر، گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز در روستاهای بخش مرکزی و سیمینه و سطح شهر بوکان توزیع شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با بیان اینکه طی ماه های گذشته این چندمین مرحله از اقلام اساسی و پرمصرف است که در بوکان با اولویت مناطق محروم توزیع می شود، اضافه کرد: امسال ۱۸۸ تُن شکر به شهرستان اختصاص پیدا کرد که با پیشنهاد اداره صمت و موافقت رییس ستاد تنظیم بازار شهرستان ۱۵۰ تُن آن تبدیل به قند شد که تاکنون ۱۰۰ تُن آن با قیمت مصوب ۵۰۰ هزار ریال توزیع شده و ۴۸ تُن باقی مانده در حال توزیع است.

زندش، گفت: برنج تایلندی نیز به مقدار ۹۰ تن برای شهرستان در نظر گرفته شده است که در حال جذب توسط مباشر است که با قیمت هر کیلوگرم ۱۲۵ هزار ریال در قالب بسته های ۱۰ کیلویی در مناطق شهری و روستایی بوکان در روزهای آینده توزیع خواهد شد.

وی از توزیع ۹۰ تن برنج هندی با قیمت ۱۸۵ هزار ریال در مناطق شهری و ۷۸ روستای بوکان در روزهای گذشته خبر داد و گفت: در راستای کنترل قیمت مرغ در بوکان تاکنون ۵۸ تن مرغ منجمد در مناطق مختلف شهری و ورستایی این شهرستان توزیع شده است که در مقایسه با روزهای عادی میزان مرغ توزیع شده ۲ برابر شده است.

زندش با بیان اینکه طی هفته جاری روزانه ۹ تا ۱۲ تن مرغ کشتار روز وارد بازار بوکان و در میان مصرف کنندگان توزیع شده است، افزود: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد تنظیم بازار همه واحدهای مرغداری موظف شده اند که مرغ تولیدی خود را با معرفی جهاد و با مجوز دامپزشکی تحویل کشتارگاه داده و در صورت عدم تحویل مرغ تولیدی خود با جرایم سنگینی مواجه خواهند شد.

شهرستان بوکان با ۲۵۸ هزار نفر جمعیت و داشتن ۱۲ هزار واحد صنفی در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

نظر شما