شناسهٔ خبر: 46121427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سارقینی که اموال مسروقه را به مزایده می‌گذاشتند

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه قطعات دکل‌های برق و مخابرات در قالب فروش مزایده‌ای از سارقان کشف و ضبط شده است، گفت: بسیاری از این اقلام نو و دست اول می‌باشد لذا سازمان‌ها بایستی با نصب دوربین‌های مداربسته نسبت به نگهداری اموال دولتی اهتمام لازم را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ببرجند، سردار ناصر فرشید ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های پلیس آگاهی نیروی انتظامی کنترل مجوز مراکز خرید و فروش ضایعات زیرنظر اتحادیه‌های مختلف، مال‌خرها و فروشندگان اموال سرقتی می‌باشد.

وی با اشاره به دستگیری سه نفر از فروشندگان ضایعات اقلام‌ فلزی افزود: طی هفته جاری بعد از پروسه‌های اطلاعاتی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی نیروی انتظامی نیز پنج نفر از مال‌‌خر‌ان بدون‌محوز شناسایی شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: ارزش ریالی اموال کشف و ضبط شده پلیس‌آگاهی استان طی عملیات اخیر قریب‌بر ۲۰ میلیارد ریال می‌باشد.

فرشید یادآور شد: اموال مکشوفه اخیر نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی شامل پنج دکل برق، سوئیچ، کابل و دکل مخابرات، شش دوربین راهداری، لوازم خانگی، دوچرخه، موتور پمپ ‌آب، ابزارآلات و غیره است.

وی با تاکید بر اینکه قطعات دکل‌های برق و مخابرات در قالب فروش مزایده‌ای از سارقان کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از این اقلام نو و دست اول می‌باشد لذا سازمان‌ها بایستی با نصب دوربین‌های مداربسته نسبت به نگهداری اموال دولتی اهتمام لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه(نما) گفت: مالباختگان می‌توانند برای شناسایی اموال خود به سامانه نما www.police.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی نسبت به شناسایی اقدام نمایند و سپس با ارائه اسناد و اعلام شکایت و صحت آن اموال مسروقه استرداد خواهد شد.

فرشید با اشاره به تعطیلات عید نوروز و سفرهای شهروندان افزود: مسافران از وضعیت امنیتی و حراست منازل خود اطمینان حاصل نمایند و در اماکن استراحت نیز از اموال خود مراقبت کرده و درب خودروهای خود را قفل نمایند.

وی بابیان اینکه اقدامات پیشگیرانه محسوس و غیر محسوس نیروی انتظامی در جاده‌های مواصلاتی و مناطق شهری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هرچقدر شهروندان نکات ایمنی و حفاظتی را بیشتر رعایت کنند، دست سارقین برای دزدی بسته‌تر خواهد بود.

انتهای‌پیام/69014/ج

نظر شما