شناسهٔ خبر: 46121367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مهلت یک هفته‌ای داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات شوراها

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا از فردا 20 اسفند به مدت هفت روز می توانند با حضور در فرمانداری ها یا به صورت غیرحضوری ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از استانداری مرکزی، بهروز اکرمی امروز سه شنبه 19 اسفندماه درخصوص جزئیات ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: روز گذشته دستور شروع انتخابات شوراهای شهر و روستا توسط وزیر کشور به تمامی فرمانداران و بخشداری های سراسر کشور ابلاغ شد.

وی افزود: امروز در تمامی فرمانداری ها و بخشداری ها هیات های اجرایی تشکیل خواهد شد و انتخاب معتمدین برای انتخابات شوراهای شهر انجام می شود.

اکرمی با بیان اینکه توصیه ما برای داوطلبان استفاده از روش های ثبت نام غیر حضوری است که امکانات آن فراهم شده، است، گفت: نکته مهمی که باید توسط داوطلبان مورد توجه قرار بگیرد ایسنت تنها زمانی ثبت نام افراد نهایی طلقی می شود که از طریق فرمانداری یک کد رهکیری به آنها داده شود، ثبت نام  داوطلبانی که این کد را نداشته باشند قطعی و پایان یافته طلقی نخواهد شد.

وی اظهار کرد: اصل گواهی سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، شناسنامه عکسدار و تصاویر کلیه صفحات آن، کارت ملی و تصاویر آن، کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی برای آقایان، یک قطعه عکس 3 در 4 جدید و مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده 32 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مردک معتبر ایثارگری برای جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه در جبهه جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر، مجموع مدارکی است که باید توسط داوطلب ارائه و بارگزاری شود.

اکرمی گفت: کسانی که سابقه یک دوره عضویت شورا را دارا باشند، به شرط اینکه در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

وی در خصوص شرایط داوطلبان نیز گفت: تابعیت جمهوری اسلامی، حداقل سن 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی، دارا بودن سواد نوشتن و خواندن برای شوراهای روستاهای تا 200 خانوار و داشتن مدرک دیپلم برای شوراهای روستاهای بالای 200 خانوار و مدرک فوق دیپلم برای شوراهای شهر تا 20 هزار نفر جمعیت و لیسانس برای شوراهای شهرهای بالای 20 هزار نفر و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه مجموع شرایط عنوان شده است.

معاون سیاسی استاندار مرکزی تاکید کرد: کسانی که به عنوان معتمد از سوی فرماندار یا بخشدار دعوت می شوند نمی توانند ثبت نام کنند مگر اینکه از لیست معتمدین استعفا بدهند.

انتهای پیام

  

نظر شما