شناسهٔ خبر: 46121051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون‌بر سه هزار کنتور دیجیتال در امورتوزیع برق ناحیه یک زاهدان نصب شد

زاهدان- ایرنا- مدیر امور توزیع برق ناحیه یک زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۶۵۰ دستگاه کنتور دیجیتال از ابتدای سالجاری تاکنون در مناطق مختلف تحت پوشش این امور با هدف کاهش تلفات انرژی نصب شده است.

صاحب‌خبر -

امیدرضا مشهدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اعتبار هزینه شده برای این میزان اصلاح افزون‌بر ۱۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۶۵۳ دستگاه کنتور برق از ابتدای سالجاری تاکنون در مناطق مختلف تحت پوشش این امور اصلاح شده است .

مدیر امور توزیع برق ناحیه یک زاهدان تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای این میزان اصلاح افزون‌بر هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: نظارت مناسب، کاهش تلفات انرژی، کاهش خطای اندازه گیری مصرف انرژی، عدم دستکاری کنتور، فروش واقعی انرژی مصرفی، محاسبه های برق مصرفی در سه زمان کم باری، میان باری و اوج بار با توجه به سه زمانه بودن این کنتورها، از جمله مزیت های نصب کنتور دیجیتالی است.

تعویض ۷۲ اصله پایه فشار ضعیف فرسوده در کنارک 

مدیر امور توزیع برق کنارک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۷۲ اصله پایه فشار ضعیف فرسوده از ابتدای سالجاری تاکنون در امور توزیع برق این شهرستان تعویض شد.

حسین زنده دل اظهارداشت: این تعداد تعویض در راستای افزایش پایداری شبکه، جلوگیری از بروز خاموشی، بهبود ارائه خدمات به مشترکان، پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و در نهایت کسب رضایت مشترکان انجام شده است.

وی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای این تعداد تعویض حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.

مدیر امور توزیع برق شهرستان کنارک ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم انجام شده در این شهرستان تقویت پایه های فشار متوسط با اجرای گابیون مسلح و غیر مسلح است.  

وی تصریح کرد: اعتبار هزینه شده بر این پروژه نیز حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است.

زنده دل با بیان اینکه بیش ‌از ۴۰ خدمت مورد نیاز مشترکین توزیع برق سیستان و بلوچستان به صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن برق من و سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق استان به آدرس www.sbepdc.ir(میز خدمات الکترونیک) قابل دریافت است گفت: مشترکان برق در صورت بروز هر گونه خسارت وارده می توانند از طریق این اپلیکیشن (منوی خاموشی) در خواست خود را به صورت شبانه روزی اعلام و پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، کنارک از شمال به نیکشهر، از جنوب به دریای عمان، از شرق به چابهار از غرب به استان هرمزگان محدود می شود، مساحت این شهرستان ۱۱۵۶۷ کیلومتر مربع و مسافت آن تا شهر تهران ۱۷۹۳ کیلومتر است.

نظر شما