شناسهٔ خبر: 46120973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس قوه قضاییه خبر داد؛

اختصاص ۷۰۰ دادگاه به حفظ حقوق بیت المال در کشور

دماوند- رئیس قوه قضاییه از اختصاص ۷۰۰ دادگاه به حفظ حقوق بیت المال در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال که در دماوند برگزار شد اظهار داشت: نسبت به خلع یدهای انجام شده و دادگاه‌هایی که تشکیل شده ۳۰۰ شعبه در دادسراهای کشور ایجاد و ۷۰۰ شعبه در دادگاه‌ها به طور اختصاصی به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند که اقدامات بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه افراد و اشخاص باید نسبت به تعاونی‌ها حساس باشند افزود: چرا که برخی افراد تحت عنوان تعاونی‌ها، زمینی را تصرف می‌کنند و بعد به دستگاه‌های مربوطه فشار می‌آورند و سپس اراضی را در محدوده‌های حریم قرار می‌دهند و استدلال این است که چون تعاونی هستند ایرادی وارد نیست و ایراد به اشخاص وارد است، در صورتی که چنین چیزی قابل قبول نیست.

رئیسی با تاکید بر اینکه تخلف در هر صورتی تخلف است و اشخاص حقیقی و حقوقی نمی‌شناسد گفت: تعاونی‌ها باید کنترل شوند و در دادگستری‌ها صدها پرونده فقط مربوط به تخلف تعاونی‌ها وجود دارد و باید رعایت قانون صورت بگیرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نباید بگذاریم تخلف رخ بدهد عنوان داشت: زمانی که ساختمان آغاز می‌شود باید در ابتدای کار با آن برخورد شود و نباید بگذاریم کار به پرونده سازی و دادگاه برسد و اگر در بخش‌هایی نیرو وجود ندارد باید در خصوص آن تمهیداتی اندیشید مثلاً ساخت هتل در بستر رودخانه ممنوع است و از همان ابتدا باید با آن برخورد شود.

وی افزود: شوراهای شهر قرار بود بازوی توانای شهرداران بشوند و شهرداران باید بازوی توانمند شورای شهر می‌شدند و هر دو شهری دینی و اسلامی می‌ساختند لذا باید آسیب‌های شوراهای شهر دقیق شناسایی شود و برای شوراهای بعدی با قید و نگاه گره گشایی شهرها وارد عرصه شوند.

رئیسی بیان داشت: طبق آمار بیشترین تخلفات در حوزه روستاها و شهرها و حریم راه‌ها بوده است.

وی در خصوص چاه‌های غیرمجاز نیز اظهار داشت: چاه‌های غیرمجاز یکی از مشکلات جدی کشور است و شاید به میزان چاه مجاز در کشور، چاه غیر مجاز وجود دارد و اگر بیشتر نباشد کمتر نیست؛ که این مسئله هم به بسترهای زیرزمینی ضربه می‌زند و هم مشکلات جدی ایجاد می‌کند لذا این را باید مورد پیگیری قرار داد.

نظر شما