شناسهٔ خبر: 46120796 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنفرانس وزرای خارجه امارات و روسیه/تاکید لاوروف و بن زاید بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

حمید محمدطاهری

وزیر خارجه روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اماراتی خود گفت که با مقامات امارات درباره پرونده‌های مهم گفت‌وگو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در ابوظبی درباره دیدار با این مقام روس، اظهار کرد که با وی درباره پیامدهای افراط گرایی و خشونت صحبت کرده است.

وی در این باره افزود: هدف روابط ما با روسیه ایجاد آینده‌ای بهتر برای همه است و روابط ما با مسکو شاهد تحولات قابل توجه در زمینه‌های مختلف بوده است.

عبد الله بن زاید تصریح کرد: ما به اهمیت تقویت روابط همکاری با کشورهای جهان اعتقاد داریم و روابط با روسیه در همه زمینه‌ها به رونق خود ادامه خواهد داد.

در مقابل سرگئی لاوروف نیز درباره سفرش به امارات و دیدار با مقامات این کشور گفت: گفت‌وگوهای مهمی را با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی انجام دادم.

وی افزود: طرح‌های جدیدی را با امارات راه‌اندازی خواهیم کرد و با این کشور در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه تصریح کرد: با مقامات امارات درباره مسائل منطقه‌ای و امور خاورمیانه رایزنی و تبادل نظر کردیم.

لاوروف درباره عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات نیز تأکید کرد: روسیه از عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل استقبال می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و از سرگیری روابط آن با کشورهای عربی اشاره کرد و افزود: بازگشت دوباره سوریه به اقدامات منطقه‌ای به همراه کشورهای عربی ضروری است.

عبد الله بن زاید نیز بازگشت سوریه به آغوش محیط عربی خود و اتحادیه عرب را امری ناگزیر دانست و گفت که بازگشت دمشق به اتحادیه عرب مستلزم تلاش عربی ـ سوری است.
وی در این باره گفت: قانون تحریم‌های آمریکا موسوم به "سزار" (قیصر) بزرگ‌ترین چالش در مسیر همکاری و تلاش مشترک با سوریه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما