شناسهٔ خبر: 46120766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رویداد هنری دستار در بندرعباس برگزار می شود

لیدا رضایی / اسما سارنگی

دییر اجرایی نخستین رویداد هنری دستار گفت: رویداد دستار رویدادی است که در آن محصولات به شکل مدرنیته و سنتی در کنار هم قرار خواهندگرفت یا به بیان دیگر بخش مدرنیته (لباس های امروزی) با آیتم های سنتی و بندری ارائه خواهند شد که چهار برند پادیک، وددو، آی پارا و شاینا به ارائه محصولات خود خواهند پرداخت.

صاحب‌خبر -

آرزو زاهدی در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: در بخش سنتی لباس های بندری به نمایش گذاشته می شود و برگزار کنندگان این رویداد، سایت یومی شاپ و گالری وندا است.

وی در پاسخ به سوال"هدف ازبرگزاری این رویداد چیست؟ " افزود: در ابتدا، باید این توضیح ارائه شود که برخی از تعصبات نسبت به پوشش بندری وجود دارد، البته تعصبی حق و بجا است اما از آنجایی که مد رو به جلو است و جوانان با مد پیش می روند، این نیاز در جامعه به چشم می خورد که آیتم های لباس های سنتی مطابق سلیقه جوانان در لباس های امروزی جای داده شوند.

زاهدی ادامه داد: متأسفانه قدیمی تر ها راضی به چنین تغییراتی نیستند و تغییرات اخیر در این زمینه در سطح جامعه سبب بروز جبهه گیری هایی شده است.
دبیر اجرایی این رویداد هنری اظهار کرد: ما می خواهیم با طراحی دو بخش پوشش سنتی و پوشش امروزی در کنار هم، بگوییم قرارگیری دو سلیقه متفاوت در کنار یکدیگر باعث نابودی بخش سنتی نخواهد شد. 

وی با اشاره به این که هدف دوم ما برای جوانان است، تصریح کرد: طبق صحبت هایی که با جوانان داشتیم، بنا به گفته نسل جوان سلیقه آنان بیشتر مطابق پیش روی با مدروز است، کسی نمی تواند منمر این موضوع شود و نمیتوانین جلوی این دیدگاه را بگیریم، حتی نمیتوان به کسی خرده گرفت. 

زاهدی با بیان اینکه تغییرات فرهنگ و اداب و رسوم نه تنها در استان و کشور ما بلکه در تمام کشورهای دنیا وجود دارد، افزود: ورود طراحان در هراستان به این مسئله و تلفیق لباس امروزی با آیتم های سنتی نه تنها در هرمزگان بلکه در تمام نقاط کشور و حتی دنیا میتواند تواند ترکیبی بسیار زیبایی را پدید آورد. 

وی در خصوص جزئیات برگزاری این رویداد بیان کرد: از تاریخ ٢٠اسفند لغایت ٢٢اسفند از ساعت ١٨الی ٢١ با رعایت پروتکل های بهداشتی در گالری وندا به نشانی بندرعباس، نایبندشمالی، روبروی زمین ورزشی شاهین، ساختمان کبیر برگزار خواهد شد. 

زاهدی در پایان گفت: در پایان از تمام همراهان این رویدادها، علل خصوص خانواده و دوستانمان که در این مسیر تشویقمان کرده اند، سپاسگذاریم.

انتهای پیام

نظر شما