شناسهٔ خبر: 46120463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه خوزستان:

کانون‌های مساجد بستر مهمی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هستند

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به معنای واقعی کلمه بستر مهمی برای انجام کارهای فرهنگی هستند که انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مراکز را چه از لحاظ مالی و چه جایگاه و موقعیت تقویت کنند.

صاحب‌خبر -

«حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس کانون‌های مساجد اظهار کرد: کانون‌های مساجد یکی از بازوان و بخش‌های فعال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و  به عنوان جزئی از مسجد در کنار هیئت امنا، پایگاه‌های بسیج و امام جماعت که محور مسجد است، فعالیت می‌کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه خوزستان افزود: خوشبختانه فعالیت‌های بسیار خوبی به ویژه در زمینه پژوهشی و چاپ کتاب و ... در کانون‌های مساجد در حال انجام است ولی در عین حال برخی کانون‌ها نیز آنچنان فعال نیستند که باید هم از نظر ارتباطات و هم هماهنگی بتوانند فعالیت‌های خوبی داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به معنای واقعی کلمه بستر مهمی برای انجام کارهای فرهنگی هستند که انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مراکز را چه از لحاظ مالی و چه جایگاه و موقعیت تقویت کنند.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: همچنین ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد باید اهمیت بیشتری به کانون‌های مساجد دهند تا در این شرایط که مقام معظم رهبری به درستی از آن به عنوان تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی نام بردند، بتوان کارهای ارزشمندی انجام داد.

 

وی با اشاره به ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و نقش جوانان در مساله تمدن‌سازی عنوان کرد: قطعا در این راستا یکی از مهم‌ترین سنگرها مساجد هستند که باید بتوانند کارها را به خوبی انجام دهند و در این سند بسیار راهبردی و مهم نقش‌آفرین باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به نقش کانون‌های مساجد در ایجاد مسجد تراز اسلامی اشاره کرد و یاد آور شد: از نظر کلی و تئوری مهم‌ترین مبحث در این موضوع توجه به ظاهر مساجد از نظری هنری و ابعاد مختلف جهت ایجاد جاذبه و همچنین اختصاص اعتبارات لازم به مساجد است تا بتوانند از شکل سنتی خارج شوند و اقداماتی در جهت تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان انجام دهند.

 

پایان پیام/72

نظر شما