شناسهٔ خبر: 46120380 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بایدن حملات پهپادی در خارج از مناطق جنگی را متوقف کرد

رئیس جمهور آمریکا دستور توقف حملات پهپادی در خارج از مناطق جنگی که نیروهای آمریکایی در حال عملیات هستند را صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بازنگری در سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور، حملات پهپادی در خارج از مناطق جنگی را که نظامیان آمریکایی در حال عملیات هستند، صادر کرده است.

 

جان کربی سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه گفت: هرگونه حملات پهپادی علیه گروه های تروریستی در خارج از افغانستان، سوریه و عراق باید با مجوز مستقیم کاخ سفید باشد.

وی در ادامه افزود: این اقدام یک "دستورالعمل موقت" است که برای اطمینان از نظارت کامل رئیس جمهور بر اقدامات مهم پیشنهادی" صادر شده است. این به معنای دائمی بودن و به معنای تعلیق و توقف نیست.

جان کربی اظهار داشت: ما به طور آشکار بر تهدید مداوم سازمان های افراطی خشن متمرکز شده‌ایم. و به طور آشکار هنوز متعهد خواهیم بود که با شرکای بین المللی برای مقابله با این تهدیدات همکاری کنیم.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته است که این دستورالعمل ها به طور مخفیانه پس از به قدرت رسیدن بایدن در روز 20 ژانویه به فرماندهان نظامی منتقل شده ولی طی روزهای اخیر فاش شده است.

ترامپ در روزهای نخست ورود به کاخ سفید در سال 2016 دستورالعمل های تعیین شده توسط باراک اوباما را لغو کرد و گفت: من به فرماندهان میدانی اعتماد و اطمینان دارم.

پس از دستور ترامپ حملات پهپادی آمریکا چند برابر شد و در برخی کشورها به تنها شکل عملیات نظامی آمریکا تبدیل شد مثل سومالی.

انتهای پیام/

نظر شما