شناسهٔ خبر: 46120345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یادواره بچه‌های بهشت در یزد برگزار می‌شود

حمید رضا دهقان

چهارمین یادواره شهدا با عنوان «بچه‌های بهشت» فردا چهارشنبه با حضور مسئولان استان در دبیرستان حضرت جوادالائمه یزد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

«سید احمد حسینی شریف» مدیر دبیرستان دوره دوم حضرت جوادالائمه(ع) ضمن اعلام این خبر امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از  رسالت های  مدارس تراز انقلاب اسلامی توجه به رشد دانش‌آموزان در همه ابعاد وجودی آنان است که در همین راستا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تهیه و تدوین شده است.

وی  افزود: تربیت اعتقادی عبادی و اخلاقی، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و تربیت علمی و فناوری مهمترین بخش‌های این سند تحول در نظر گرفته شده تا زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم آورد.

حسینی شریف با بیان اینکه از ابتدا سیاست دبیرستان و مجتمع آموزشی حضرت جوادالائمه(ع) توجه به رشد دانش‌آموزان در همه ابعاد بوده است، اظهار کرد: تلاش کردیم تا با توکل بر خدا زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم کرده و در حد توان امکانات لازم را برای دست یابی به این مهم تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا از چندین سال قبل دو مصوبه در هیات مدیره  مجتمع آموزشی حضرت جوادالائمه (ع) به تصویب رسید که یکی برگزاری اردوهای جهادی و دیگری نیز برگزاری یادواره شهدا با این هدف که دانش‌آموزان به موازات رشد علمی بتوانند با آشنایی با سبک زندگی و آرمان های شهدا رشد اعتقادی و اخلاقی را نیز تجربه کنند، است.

مدیر دبیرستان دوره دوم حضرت جوادالائمه(ع) با اشاره به این که همه پیشرفت‌ها، دستاوردها و قدرت خود در منطقه و جهان را مدیون فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم، ابراز کرد:  یادواره شهدا به صورت دو سالانه یعنی یک سال در دبیرستان دخترانه و یک سال در دبیرستان پسرانه برگزار می‌شود که تاکنون سه دوره آن را برگزار و امسال هم دوره چهارم را تجربه خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در دوره‌های قبل این یادواره به صورت حضوری و با مشارکت خوب معلمان، دانش‌آموزان، تشکل‌های دانش‌آموزی نظیر انجمن اسلامی، بسیج و شورای دانش‌آموزی همچنین همراهی خانواده‌های دانش‌آموزان با شور و شوق وصف ناشدنی برگزار می‌شد که امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی این مراسم با حضور مسئولان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 حسینی شریف خاطره‌گویی از دوران دفاع مقدس و دوران اسارت در زندان های رژیم بعث، اجرای طنز جبهه، معرفی کتاب و کتابخوانی با موضوع شهادت، جهاد و ایثار همچنین شعر خوانی توسط دانش آموزان و سخنرانی و ارائه تولیدات محتوایی دانش آموزان با موضوع زندگی و منش شهدا را از بخش‌های مختلف یادواره این مرکز عنوان کرد و گفت: علاوه بر این یادمانی از شهدای وابسته به خانواده معلمان و دانش آموزان تهیه شده که در حاشیه مراسم  توسط مسئولان رونمایی خواهد شد.

یادواره مذکور روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در محل دبیرستان دوره دوم حضرت جوادالائمه(ع) واقع در بلوار شهید قندی برگزار شده و علاقه‌مندان نیز می‌توانند از طریق فضای مجازی به نشانی http://www.aparat.com/Emamjavaddp/live در فضای آپارات و همچنین سایت دبیرستان به نشانی www.Emamjavaddp.ir این مراسم را به صورت زنده و مستقیم نظاره‌گر باشند.

انتهای پیام

نظر شما