شناسهٔ خبر: 46112866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز خرید تضمینی پیاز در جنوب کرمان/ "نوشدارو بعد از مرگ سهراب"

سیمین سنجری

در حالی مسوولان از خرید تضمینی پیاز در جنوب کرمان خبر می‌دهند که کشاورزان غیر از ورشکستگی عایدی نخواهند داشت.

صاحب‌خبر -

" احمد مشایخی" مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان در گفت و گو با ایسنا از آغاز خرید تضمینی پیاز خبرداد و گفت: با توجه به وجود محصول پیاز مازاد و اُفت قیمت این محصول در بازار، دولت برای حمایت از کشاورزان  اقدام به خرید تضمینی محصول کشاورزان جنوب استان می کند.

 وی آغاز خرید تضمینی پیاز را از امروز(19 اسفندماه)  اعلام‌ کرد و افزود: تعاون روستایی جنوب کرمان از امروز تا اطلاع ثانوی پیاز تولیدی کشاورزان این منطقه را خریداری می کند.

مدیر تعاون روستایی جنوب استان کرمان قیمت خرید هر کیلوگرم پیاز با نرخ مصوب شورای اقتصاد کشور را 5960 ریال عنوان کرد و افزود: شش مرکز خرید در جنوب کرمان با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی، نمایندگان تعاون روستایی و اتحادیه مباشر براساس دستورالعمل های مربوطه و معرفی نامه جهاد کشاورزی   محصول پیاز کاران را خریداری می کنند.

به گزارش ایسنا، سطح زیرکشت پیاز در دو طرح (استمرار و بهاره ) در  منطقه جنوب کرمان بیش از ۱۵ هزار هکتار است، پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول  برداشت شود.

قیمت تمام شده یک کیلوگرم پیاز با احتساب اجاره زمین 2050 تومان است و راه نجات پیازکاران جنوب کرمان جلوگیری از عرضه پیازهای انباری و تسریع روند صادرات است زیرا پیاز تولیدی مازاد نیاز داخلی است.

انتهای پیام

نظر شما