شناسهٔ خبر: 46112864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

تشریح فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه / از مقابله با ویروس کرونا تا تجهیز آزمایشگاه مرکزی

مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: این مدیریت در سال ۱۳۹۹ مجموعه‌ای از اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده که از جمله آن می‌توان به حمایت از فعالیت‌های پژوهشی اساتید و دانشجویان اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

رضا همتی، مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص فعالیت‌های این مدیریت در سال ۱۳۹۹ گفت: مدیریت امور پژوهشی و فناوری دانشگاه در راستای مقابله با ویروس کرونا، مجموعه‌ای از اقدامات انجام داده که از جمله آن می‌توان به حمایت از فعالیت‌های پژوهشی اساتید و دانشجویان (شامل حمایت مالی از طرح‌های صنعتی تولید مواد و دستگاه‌های ضد عفونی کننده) اشاره کرد.


همتی افزود: علاوه بر آن، در سال ۱۳۹۹ توانستیم در بخش پژوهش و فناوری چندین کارگاه داخلی، ملی و بین‌المللی را در زمینه آشنایی با Clarivate Analytics با حضور اساتیدی از دانشگاه‌های بزرگ کشور و دانشگاه‌های بین‌المللی به صورت مجازی برگزار کنیم که با توجه به نظرسنجی اساتید شرکت‌کننده، نتیجه خوب و تاثیرگذاری را در پی داشته است.


مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه اظهار کرد: اصلاح آئین‌نامه و شیوه‌نامه‌های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه و تعریف مشوق‌های مناسب در جهت کیفی‌سازی فعالیت‌های پژوهشی، ارائه آمار‌های پژوهشی مختلف و متنوع از دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه جهت معرفی هر چه بیشتر دانشگاه در سطح استان و کشور و همچنین اصلاح سامانه‌های موجود جهت بهبود روند‌ها و کاهش زمان انجام امور کاربران و انجام فعالیت‌های پژوهشی با دقت و کیفیت بیشتر اشاره از جمله دیگر اقدامات انجام شده مدیریت امور پژوهشی و فناوری این دانشگاه است.


وی بیان کرد: تهیه و تدوین چارت‌های سازمانی حوزه پژوهش و فناوری با در نظر گرفتن جدیدترین استاندارد‌های موجود جهت معرفی فرآیند و تهیه فایل معرفی کامل مشخصات مجلات JCR برای اولین بار به شکل عمومی در کشور از دیگر اقدامات مدیریت امور پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ بودند.


همتی گفت: توسعه دانش و فناوری در کشور مستلزم سرمایه‌گذاری بر روی پژوهش و زیرساخت‌های آن است و با توجه به اهمیت این موضوع در این حوزه توانستیم با پیگیری عقد قرارداد با صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران برتر کشور در راستای رونق زیرساخت‌های پژوهشی و فناوری اقدامات مطلوبی انجام دهیم.


وی ابراز کرد: پیگیری و دریافت بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی و خرید تجهیزات پژوهشی برای گروه‌های مختلف دانشگاه و به روز رسانی اکثر آزمایشگاه‌های دانشگاه با بودجه مذکور از دیگر اقدامات این مدیریت در بخش پژوهش و فناوری بوده که به نوبه خود نقش بسزایی در پیشبرد اهداف آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه داشته است.

نظر شما