شناسهٔ خبر: 46112785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات گلستان:

ثبت نام داوطلبان شورای شهر و روستا از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود

گرگان- رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر احسان مکتبی شامگاه دوشنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد: وزارت کشور دستور آغاز فرایند انتخابات در کشور را صادر کرده و روز سه‌شنبه فرمانداران اطلاعیه آغاز ثبت نام را منتشر می کند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان افزود: از روز چهارشنبه (۲۰ اسفندماه) ساعت هشت صبح تا ۲۶ اسفندماه، داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصت دارند ثبت نام کنند.

مکتبی بیان کرد: استراتژی وزارت کشور در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط کرونا عدم حضور در فرمانداری ها برای ثبت نام است، به این منظور راه هایی برای ثبت نام حضوری از جمله طراحی اپلیکیشن در نظر گرفته شده که داوطلبان می توانند آن را از سایت وزارت کشور دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که فردی به فضای اینترنت دسترسی نداشت می تواند برای ثبت نام به فرمانداری ها مراجعه کند.

مکتبی گفت که نامزدها می توانند پاسخ سوالات خود را در زمان اداری به صورت تلفنی از دبیرخانه ستاد انتخابات استان دریافت کنند.

وی اضافه کرد: بعد از ثبت نام فرمانداران هیئت اجرایی را انتخاب کرده و اسامی نامزدها به مرحله استعلام از مراجع چهارگانه می‌رود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم، مجریان و نامزدها در انتخابات سه ضلع یک مثلث بوده و باید با انتخاب اصلح به توسعه متوازن شهر و روستا برسیم.

مکتبی گفت: برای حضور در عرصه هایی که نیازمند تخصص و شایستگی است باید کسانی را انتخاب کرد که فراتر از قوم و قبیله باشند.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم انتخابات مبتنی بر قانون و امانتداری را برگزار کرده و به هیچ وجه یکی از مدیران دولتی حق نهی و طرفداری از نامزدی را نخواهند داشت.

مکتبی عنوان کرد: تلاش ما حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای بوده و تجربه نشان داده هر زمانی که مردم مشارکت و حضور گسترده تری داشتند حرکت به سمت توسعه بیشتر شده است.

نظر شما