شناسهٔ خبر: 46112772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر توزیع برق شهرستان:

کابل‌های آلومینیومی جایگزین سیم‌های مسی برق در اهر می‌شود

مصطفی قربان موحد

مدیر توزیع برق شهرستان اهر از جایگزینی کابل‌های آلومینیومی به جای سیم‌های مسی برق شبکه از سال آینده در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

کاظم تاروردی پور در گفت‌گو با ایسنا، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر سرقت تجهیزات برقی علاوه بر نقاط مختلف کشور در شهرستان اهر نیز روند صعودی داشته که خوشبختانه در چند روز گذشته با تشکیل گشت‌های روزانه و همکاری نیروی انتظامی در جلوگیری از سرقت‌های تجهیزات برقی در حال حاضر شاهد کاهش روند سرقت‌ها در این شهرستان هستیم.

وی افزود: در این راستا با هدف کاهش سرقت سیم‌های مسی برق، علاوه بر گشت زنی روزانه همکاران و ماموران انتظامی و مراقبت‌های ویژه خطوط نیرو، اقدام به نصب دستگاه ضد سرقت در ترانس‌های برق کردیم که با کوچکترین لرزه‌ای علامت اعلام خطر و آژیر آن به صدا در می‌آید و حالت بازدارندگی در مقابل سرقت دارد.

وی با اشاره به این‌که از ۱۰ سال گذشته تاکنون هیچ سیم مسی به شبکه این شهرستان وارد نشده است، گفت: سرقت کابل و سیم برق علاوه بر تحمیل خسارت‌ها و هزینه‌های مالی به اداره برق، باعث کاهش کیفیت و توان برق رسانی شهری برای مصارف مشترکین و سایر موارد می‌شود.

تاروردی پور افزود: از جمله سیاست‌های پیش روی وزارت نیرو در سه سال آینده جمع آوری کامل سیم‌های مسی و جایگزینی کابل‌های آلومینیومی در شبکه برق رسانی کشور است.

وی گفت: با اجرای این طرح از سال آینده، استارت جمع آوری کامل سیم مسی از شبکه برق و جایگزینی کابل‌های خودنگهدار آلومینیومی در این شهرستان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما