شناسهٔ خبر: 46112768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح کرد

توصیه‌های کرونایی به دستفروشان

نسرین سوار

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، توصیه‌های بهداشتی در شرایط کرونایی را برای حفظ سلامتی دستفروشان به عنوان گروه‌های در معرض خطر، تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

عباسعلی درستی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دستفروشان در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی اجازه فعالیت ندارند، اظهار کرد: دستفروشان از مسئولان بخواهند محل‌هایی که برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده است، ترجیحا در محل‌های روباز باشد، همچنین دستفروشان از شهرداری منطقه خود بخواهند سطل های زباله به تعداد مورد نیاز در محل فعالیت آن‌ها قرار داده و هر روز در پایان فعالیت بازار، پسماندها را در کیسه‌های پلاستیکی محکم و غیر قابل نشت جمع آوری کنند.

وی تاکید کرد: دستفروشان به خاطر داشته باشند فعالیت کاری آنان، براساس محدویت‌های ذکر شده در مصوبات ستاد ملی کرونا است؛ دستفروشان به خاطر داشته باشند در محل‌هایی که برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده است، امکان دسترسی به سرویس‌های بهداشتی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دستفروشان از شهرداری منطقه خود بخواهند تبلیغات محیطی در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در محل فعالیت آن‌ها قرار دهند و به خاطر داشته باشند فواصل قرارگیری محل فعالیت آن‌ها، حداقل فاصله یک تا دو متر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه دستفروشان باید علاوه بر رعایت فاصله ایمن (حداقل یک تا دو متر)، در صورت امکان، مسیر ورود و خروج افراد را جدا کنند، گفت: تمامی دستفروشان باید از وسایل حفاظت فردی (ماسک و دستکش) استفاده کرده و پروتکل‌های بهداشتی را در محل فعالیت خود رعایت کنند.

وی متذکر شد: فروشندگان از مشتریان خود بخواهند به جای تبادل وجه نقد از دستگاه‌های کارت خوان استفاده کنند. فروشندگان مواد غذایی باید کارت بهداشت معتبر به همراه داشته و از خوردن و آشامیدن در حین کار خودداری کنند.

وی تاکید بر ضرورت خودداری از دست دادن، اظهار کرد: دستفروشان باید از عرضه و فروش مواد غذایی فاقد بسته بندی خودداری کرده و در صورت امکان از یک حائل مثل پرده نایلونی (مشمایی) بین خود و خریدار استفاده کنند.

درستی در بخش پایانس سخنانش تاکید کرد: دستفروشان به خاطر داشته باشند گشت‌های کنترل بهداشتی جهت پایش و نظارت بر عملکرد آن‌ها روزانه انجام می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما