شناسهٔ خبر: 46112744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه شهرستان بهار مطرح کرد؛

مساجد پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

همدان_امام جمعه شهرستان بهار گفت: مساجد از اول انقلاب پایگاهی برای تقویت جبهه و رسیدگی به مسائل عمومی جامعه بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی ارزنده دوشنبه شب در جلسه هیئت امنا و روحانیون مساجد که در محل مسجد امام حسن (ع) شهر بهار برگزار شد، عنوان کرد: مساجد از اول انقلاب پایگاهی برای تقویت جبهه و رسیدگی به مسائل عمومی جامعه بوده و پیوند مردم و مسجد باعث شده تا بیشتر مسائل اجتماعی در بستر مساجد حل گردد.

وی با بیان اینکه به روشنی این مسئله در فتنه ۸۸ ظاهر شد که این مساجد بودند که توطئه دشمن را خنثی کردند، ادامه داد: شروع رزمایش کمک‌های مومنانه از مساجد بود که باعث شد مسجد به محلی برای به نمایش گذاشتن وحدت و انسجام تبدیل شود.

امام جمعه بهار با اشاره به اینکه باید تلاش کرد جوانان و نوجوانان جذب مسجد شوند، اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی نقش مهمی در جذب اقشار مختلف خواهد داشت.

ارزنده با اشاره به اینکه با تصویب شورای وحدت نیروهای انقلاب، هیئت مؤسس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی دخالتی در انتخابات مجلس و شورای شهر نخواهد داشت، افزود: هیئت مؤسس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان نیز کسی را به عنوان کاندید ائتلاف جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی در بهار و کبودرآهنگ معرفی نخواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان بهار نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر خروجی مسجد نیرویی برای انقلاب و نظام نباشد آن مسجد موفق نخواهد بود.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی ادامه داد: طلبه‌های حوزه علمیه به عنوان، معین مساجد با مساجد و پایگاه‌های بسیج همکاری خواهند داشت.

همچنین رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار در این نشست با بیان اینکه امام جماعت مسجد باید از پیش نمازی مساجد به امام محله تبدیل شود، افزود: مساجد باید حلال مشکلات محله شوند و پیرو همین موضوع پیگیر تشکیل گروهی از مسئولین شهرستان هستیم تا در رفع مشکلات محلات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در پایان جلسه نیز از هیئت امنا و روحانیون مساجد شهرستان تقدیر شد.

نظر شما