شناسهٔ خبر: 46112601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شیراز:

پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» اجرا می‌شود

زینب شهریاری

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اجرای پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» همگام با سراسر کشور در این کلانشهر، افزود: این پویش در واقع به نوعی پیمان اخلاقی است که با پیوستن به آن در تلاشی همگانی سعی می‌کنیم برای کاهش حوادث و آسیب‌ها، چهارشنبه سوری امسال را با توجه به شیوع بیماری کرونا در خانه بمانیم.

صاحب‌خبر -

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با ایسنا گفت: هر ساله در چهارشنبه آخر سال حوادث ناگواری برای هموطنان به ویژه دانش آموزان که دارای حس کنجکاوی و شورهیجانی هستند اتفاق می‌افتد که کام خانواده‌ها را در آستانه سال نو تلخ می‌کند.

او عنوان کرد: متاسفانه خسارت‌های مالی و جسمانی حوادث ناشی از اقدامات آگاهانه و یا نا آگاهانه افراد در این روز به قدری بالاست که در بیشتر مواقع قابل جبران نیست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه در این پویش یادآوری می‌کنیم که پیشگیری مقدم بر اقدامات خدماتی پس از حوادث و خسارت‌های ناشی از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال است، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و به منظور پیشگیری از حوادث پویش «نه به چهارشنبه سوری» در فضای مجازی ویژه دانش آموزان، اولیا و دیگر اقشار نیز فعال شده است.

قانع این اقدام فرهنگی و آموزشی با رویکرد ترویجی را راهی برای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیزاز رفتارهای خطرساز عنوان کرد و افزود: در این پویش از شهروندان خواسته شده تا در فضای مجازی پیمان بندند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند وبرای پیشگیری از بیماری کرونا در خانه بمانند.

او یادآورشد: پیشگیری از تکرار حوادث تلخ سال‌های گذشته و ترویج فرهنگ شادابی در کانون گرم خانواده از اهداف مهم این پویش است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: این سازمان با اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی وعکس، نسبت به رفتارهای پر خطر که جز آسیب زدن به جسم و روان شهروندان چیزی به دنبال ندارد، به افراد در معرض آسیب در این روز هشدار می‌دهد.

قانع همچنین اضافه کرد: فعال شدن این پویش می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی شهروندان به ویژه دانش آموزان نسبت به پرهیز از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال البته با نظارت ویژه والدین داشته باشد.

او نقش والدین را در کاهش حوادث و رفتار های پرخطر فرزندان بسیار موثر دانست و از والدین در خواست کرد در این روزهای پایان سال مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند و آنها را از خطرات استفاده از مواد آتش زا آگاه کنند. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین از رسانه‌ها خواست تا به این موضوع مهم پرداخته و با توجه به شیوع بیماری کرونا، امن ترین مکان را برای برگزاری جشن بدون آتش بازی و مواد مترقه را درخانه اعلام کنند.

انتهای پیام

نظر شما