شناسهٔ خبر: 46112422 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی عین الأسد عراق

باشگاه خبرنگاران

برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای چندین انفجار در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد در عراق خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری المیادین، صدای چند انفجار در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد در عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است شنیده شده است.

شبکه خبری المیادین دقایقی بعد اعلام کرد که، صدای انفجار شنیده شده در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد ناشی از تمرین نظامی نیروهای آمریکایی بوده است.

روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۳ اسفندماه) طی حمله راکتی به پایگاه عین الاسد ۱۰ راکت به نزدیکی محل حضور نیرو‌های ائتلاف در پایگاه اصابت کرد که طبق اعلام منابع خبری موشک‌ها از یک خودروی «پیکاپ» در منطقه کشاورزی «البیادر» در نزدیکی پایگاه عین الاسد شلیک شده بودند.

با گذشت قریب به یک هفته مقامات آمریکایی از انجام تحقیقات درباره این حمله موشکی و شناسایی عاملین آن خبر داده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تلاش واشنگتن برای مشخص شدن عامل حملات موشکی در عراق خبر داده بود و وزیر دفاع آمریکا نیز با اشاره به تداوم بررسی‌های واشنگتن درباره حمله به پایگاه عین‌الاسد، اعلام کرده بود که، این کشور اگر بخواهد، در زمان و مکانی مناسب پاسخ این حمله را خواهد داد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در این راستا و با اشاره به تصمیمات و تحقیقات واشنگتن درباره حمله به پایگاه عین‌الاسد در عراق که برخی نظامیان آمریکایی در آن حضور داشتند، اظهار کرده است: تاکنون درباره پاسخ به عاملین این حمله راکتی تصمیمی گرفته نشده است.

حل استقرار نیروهای آمریکایی و ائتلاف، صبح چهارشنبه گذشته با ۱۰ موشک هدف گرفته‌ شده بود.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پیمانکار آمریکایی در حملات اخیر به پایگاه عین الاسد کشته شده و هیچ کدام از نیروهای نظامی این کشور در حمله به این پایگاه زخمی نشدند.

 

 

نظر شما