شناسهٔ خبر: 46112404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

با برنامه ریزی اداره مشاوره؛

نشست تخصصی اساتید هسته مشاوره تحصیلی برگزار شد

 نشست تخصصی اساتید هسته مشاوره تحصیلی با عنوان مهارت ارتباط موثر با دانشجویان با برنامه ریزی اداره مشاوره معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش مفدا کرمان، نشست تخصصی اساتید هسته مشاوره تحصیلی جهت ارتقا سطح علمی اساتید با حضور بارونی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،   طارمیان رئیس اداره مشاوره معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، شهربانو قهاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمدمحمدی راد رئیس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمان به صورت آنلاین برگزار شد.  
در ابتدای این نشست،  بارونی ضمن بیان اهمیت مسائل روانشناختی و موضوعات خاص دانشجویی، پرداختن به مشکلات دانشجویان به شکلی جدی‌تر را خواستار شد.
 در ادامه، رئیس اداره مشاوره وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت موضوع و مسائل خاص دانشجویی، تصریح کرد: معمولاً وقتی دانشجو دچار افت تحصیلی می‌شود عوامل غیر آموزشی وارد صحنه شده و عوامل محیطی، روانی و اجتماعی منجر به کاهش و افت نمرات دانشجو می‌شود.
 در نتیجه افت سطح عملکرد منجر به طولانی شدن مدت تحصیل و در نتیجه افت تحصیلی شدید دانشجو می شود.
 وی افزود : قطعاً جایگاه اساتید مشاور در دانشگاه ها نقش حیاتی را ایفا می‌کند و همین موضوع منجر به ارتقاء سطح سلامت روان دانشجویان در موضوعات خاص می شود.
 دکتر قهاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به بیان اهداف نشست پرداخت و در خصوص ارتباط موثر اساتید با دانشجویان نکاتی را متذکر شد.
وی اهمیت کلید طلایی ارتباط موثر با دانشجویان را پرداختن به مشکلات دانشجو،  همدلی با دانشجو و شفقت عنوان کرد.
 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت : ارتباط مناسب با دانشجو به بیان مسائل خاص دانشجویی و موانع ارتباط با دانشجویان را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادند.
 محمدی راد ریاست اداره مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی از حضور بسیار پرشور اساتید تشکر و قدردانی کرد و از اساتید خواست تا اداره مشاوره معاونت فرهنگی و دانشجویی را در زمینه تداوم این جلسات و انتظاری که از تیم اداره مشاوره دارند راهنمایی کنند.
در پایان اساتید به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند و تداوم جلسات را خواستار شدند.
خبرنگار :علی حسین نخعی 

نظر شما