شناسهٔ خبر: 46112333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آمریکا: منتظر پیشنهاد سازنده از طرف ایران هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری شامگاه دوشنبه گفت کشورش منتظر «پیشنهادی سازنده» از طرف ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ند پرایس (سخنگوی وزارت خارجه آمریکا) در نشست خبری شامگاه دوشنبه با اشاره به اینکه کشورش پیشنهاد حضور در نشستی با حضور طرف‌های برجام را داده گفت واشنگتن منتظر «پیشنهادی سازنده» از طرف ایران است.

پرایس در پاسخ به سؤال خبرنگاری که واکنش دولت جو بایدن به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اقدام ایران در آغاز غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژهای IR-2M در سایت نطنز را جویا شده بود، گفت: «چیزی که ما گفته‌ایم این است که صبر ما به خاطر ماهیت این چالش نمی‌تواند بی‌پایان باشد.»

خبرگزاری انگلیسی رویترز ساعاتی قبل‌تر مدعی شد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رؤیت این رسانه رسیده تصریح کرد ایران غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2M را در سایت نطنز آغاز کرده است. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه با بیان اینکه ماهیت این چالش موجب می‌شود هر روز بر نگرانی‌های آمریکا افزوده شود، تصریح کرد که دولت جو بایدن از نخستین روزهای آغاز به کار خود، رایزنی با شریکان، متحدان و اعضای کنگره در خصوص برجام را آغاز کرده است.

او سپس گفت: «همچنان بر این باوریم که همان‌طور که از آغاز گفته‌ایم برنامه هسته‌ای ایران چالشی است که بهترین روش مواجهه با آن، دیپلماسی است.»

نظر شما