شناسهٔ خبر: 46111327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دادستان سوادکوه: برداشت غیرمجاز از معادن سوادکوه متوقف شد

گروه استان‌ها - دادستان عمومی و انقلاب سوادکوه با اشاره به اینکه پیگیر مبارزه جدی با کوه خواری هستیم، گفت: برداشت غیرمجاز از معادن سوادکوه متوقف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری  به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، محمد خانلری المشیری اظهار داشت:  درمواردی که حقوق عامه نقض شده و یا اجرا نشده و یا این که حقوق عامه، نقض نشده ولی قراینی وجود دارد که نقض آن قریب الوقوع بوده دادستان می‌تواند وفق دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه به قضیه ورودکند و در حفظ و احیای حقوق عامه، قاطعانه و به دور از جنجال آفرینی قانون شکنان پای کار ایستاده ایم.

وی، صیانت از حقوق عامه را به عنوان یکی از وظایف قانونی دستگاه قضایی دانست و افزود: از ابتدای خدمت در دادستانی سوادکوه، حفظ و حمایت از حقوق عامه و مبارزه همه جانبه با فساد را در اولویت‌های کاری خود قرار داده ایم و در این مسیر با مقاومت، جنجال آفرینی وحاشیه‌سازی نیز روبه رو شدیم اما با توجه به تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه ورئیس کل دادگستری استان مبنی برمبارزه با انواع فساد و حفظ حقوق عامه، قاطعانه پای کار ایستاده ایم و از سرزنش ملامت گران هراسی نداریم.

وی به برخی از اقدامات دادستانی سوادکوه اشاره کرد و گفت: در چهار ماه گذشته با تلاش دستگاه قضایی و ضابطان، یکی از مدیران شهرستان به اتهام ارتشا دستگیر و بازداشت شد و در حوزه دهیاری و شورای روستا عده ای به اتهام تخلفات مالی دستگیر شدند.

خانلری افزود:  با بازدید میدانی از تصفیه خانه آب شاهد برخی از بی توجهی‌ها در این امر بودیم که با ورود به این موضوع به عنوان مدعی العموم نسبت به ساماندهی و رعایت موارد بهداشتی اقدامات موثری در این زمینه صورت پذیرفت؛ اقدامات خوبی در خصوص حفظ منابع طبیعی واراضی کشاورزی در این حوزه قضایی صورت گرفت به عنوان نمونه، با توجه به تفکیک غیر مجاز اراضی در منطقه انارم شهرستان سوادکوه با دستور قضایی به امور اراضی جهاد کشاورزی بیش از60 هزار متر مربع آزاد سازی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه افزود: در منطقه دراسله در10 سال گذشته کوه خواری و زمین خواری وسیعی صورت گرفته بود و علیرغم فشارها و جوسازی‌ها به این موضوع ورود و مبارزه با کوه خواری را قاطعانه پیگیر شدیم. درمنطقه خطیرکوه برداشت غیرقانونی و غیرمجاز معادن صورت می‌گرفت که با بررسی وضعیت معادن این منطقه، برداشت غیرمجاز از معادن متوقف شد.

خانلری، حفظ امنیت و آرامش شهروندان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و آسایش عمومی و متعرضان به جان و مال و نوامیس مردم و هنجارشکنان وفق قانون برخورد می‌کنیم و در این راستا با دستور دادستانی، تعداد 30 قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف شد و متهمین با تفهیم اتهام بازداشت شدند.

انتهای پیام/ 681/ش

نظر شما