شناسهٔ خبر: 46109387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای رئیس سنتکام: در ژانویه ۲۰۲۰ در آستانه جنگ با ایران بودیم

ژنرال مک کنزی مدعی شد پس از حمله به پایگاه عین الاسد در ژانویه ۲۰۲۰، واشنگتن در آستانه جنگ با ایران قرار داشت.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۲۱:۲۸
کد خبر ۷۶۹۱۰۰۵
دانلود PDF

ژنرال مک کنزی مدعی شد پس از حمله به پایگاه عین الاسد در ژانویه ۲۰۲۰، واشنگتن در آستانه جنگ با ایران قرار داشت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال مک کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام در مصاحبه با شبکه الجزیره مدعی شد در ژانویه ۲۰۲۰ و پس از حمله ایران به پایگاه عین الاسد، واشنگتن در آستانه ورود به جنگی با ایران قرار داشت.

مک کنزی در ادامه این مصاحبه اعلام کرد: فرصتی برای دستیابی به راهی سیاسی با ایران در بهار ۲۰۲۱ وجود دارد.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت: «ایرانی‌ها ابزار‌های نظامی را در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهند و آن‌ها نیز از این ابزار‌ها برای تبدیل به سامانه‌های مختلف به شکل مهندسی بهره می‌برند.»

رئیس سنتکام در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: حملات اخیر حوثی‌ها به عربستان نشان دهنده تمایل آن‌ها به راه حل سیاسی نیست و به این اقدام کمک نمی‌کند. محاسبه من این است که عربستان تمایل به راه حلی سیاسی در یمن دارد.

او همچنین مدعی شد: با وجود ایران، ارزیابی فعالیت‌هایی که نمایندگان منطقه‌ای ایران با تصمیم خود و بدون دستور مستقیم (از ایران) انجام می‌دهند، دشوار است. در خلال حملات اخیر به عربستان، ما چندین کار را برای کمک به دفاع از عربستان به انجام رساندیم.

ژنرال مک کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طالبان گفت: جنبش طالبان به چندین عدد از شروطی که به ما اجازه می‌دهد کاهش نیروهایمان را در افغانستان کمک کنیم، وفا نکرده است.

مک کنزی در خصوص انتقال یک پایگاه اماراتی از اریتره نیز تصریح کرد: این مسأله یا ملی و مرتبط با امارات است؛ اما ما به هماهنگی‌های خود با امارات ادامه می‌دهیم/

انتهای پیام/

نظر شما