شناسهٔ خبر: 46105646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

۶ هزار واحد مسکونی به ایثارگران خراسان رضوی واگذار شده است

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه برنامه های متنوع فرهنگی تحت عنوان «قدسیان عرشیان» در هفته شهید برگزار می شود، گفت: با پیگیری های انجام شده ۵ هزار واحد مسکونی به ایثارگران استان اختصاص داده شد و ما نیز در استان علاوه بر آن هزار واحد اختصاص دادیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حسین معصومی» امروز دوشنبه (18 اسفند) در نشست خبری با موضوع تشریح عملکرد و برنامه های این اداره کل بیان کرد: مهمترین اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران از فروردین ۹۷ تا شهریور ۹۹ ، سفر به شهرستان ها و دیدار مستقیم با خانواده شهدا و ایثارگران با هدف شناسایی و بررسی مشکلات جامعه ایثارگری در سه دوره از سفرهای شهرستانی بوده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه در دور اول دیدار با ائمه جمعه، فرمانداران و کارکنان بنیاد در 27 شهرستان صورت گرفت؛ گفت: در این سفرها برای نخستین بار در کشور جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران با حضور فرمانداران ائمه جمعه و روسای ادارات شهرستان ها تشکیل و نیازهای جامعه هدف بررسی شد.

 

وی با بیان اینکه در دور دوم نشست صمیمی با بیش از 4000 نفر از جامعه ایثارگی و پاسخگویی به ایثارگران در میز خدمت با حضور مدیرکل و معاونین طرحی که برای نخستین بار در کشور انجام شد؛ افزود: برگزاری 92 جلسه شورای هماهنگی ایثارگران با اهداف اولویت بخشی به اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، ارائه خدمات درمانی ، رسیدگی به وضعیت مسکن ایثارگان و بهسازی گلزار شهدا از جمله اقدامات ما در دور دوم بوده است.

 

حجت الاسلام معصومی اظهار داشت: در دور سوم نظارت بر روند اجرای مصوبات قبلی شورای هماهنگی امور ایثارگران ، دیدار با ایثارگران در روستاهای دورافتاده و نقاط مرزی استان صورت گرفت.

 

وی با اشاره به فعالیت های شاخص بنیاد شهید خراسان رضوی در این بازه زمانی؛ گفت: بازسازی و توسعه مرکز توانبخشی سالمندان ایثارگر در مشهد، افتتاح و تشخیص فاز دوم مرکز توانبخشی امام خمینی با 8 میلیون تومان اعتبار، توسعه خدمت رسانی به جانبازان قطع نخاعی در استان، نوسازی و توسعه درمانگاه تخصصی داخلی شاهد با 80 میلیون تومان اعتبار، به ثمر نشستن پیگیری ها برای اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با اختصاص 44000 متر مربع زمین برای احداث 1000 واحد مسکونی ویژه جانبازان، آزادگان و خانواده های شهدا در مشهد، راه اندازی مجدد کارخانه رب جام تربت جام بعد از 17 سال تعطیلی با همکاری سازمان اقتصادی خراسان از جمله فعالیت های شاخص این بنیاد بوده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اجرای پروژه عمرانی ساختمان بنیاد شهید در شهر نیشابور، استاندارد سازی و خرید 15 خودرو جهت ناوگان حمل ونقل بنیاد استان، ساماندهی املاک انتظاعی بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان در خراسان رضوی، برگزاری نشست های هم اندیشی متعدد با 22 تشکل ایثارگری، تشکیل اتاق فکر با حضور ایثارگری، برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان استان برای پیگیری مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگان از جمله جلسات با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، استاندار، تولیت آستان قدس رضوی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیریت کل دستگاههای اجرایی، اشتغال زایی برای 1568 نفر از حامعه ایثارگری، بهسازی بیش از 370 مزار شهید واقع در 15 گلزار شهدای استان را از دیگر فعالیت های شاخص بنیاد شهید استان اعلام کرد.

 

وی بیان کرد: برگزاری 2 هزار 750 مراسم فرهنگی ، تحقق اهداف حمایت تحصیلی از فرزندان جامعه ایثارگری با حمایت از 4 هزار و 89 دانش آموز ممتاز و 590 دانشجوی ممتاز ، جلب و مشارکت 65 هزار 951 نفر در فعالیت های ورزشی بنیاد شامل مساقات و ورزش های همگانی، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی داخل و خروج از استان برای 33 هزار و 943 نفر از جامعه ایثارگری ، اجرای پایش سلامت برای 18 هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر، کسب رتبه نخست کشوری پایگاه اطلاع رسانی ایثار استان طی سه سال ، انتشار بیش از 12 هزار خبر در سایت ایثار استان، امکان ایجاد و برقراری ارتباط حضوری با جامعه هدف در فضای مجازی به عنوان فعالیت های شاخص بنیاد شهید استان انجام شده است.

 

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی؛ برنامه های متنوعی دارد که یکی از مباحث آن برگزاری کنگره ملی 17 هزار شهید، جانباز و آزاده زن در کشور و همزمان در استان است، در این مراسم از ۷ بانو به عنوان نماینده این شهدا تجلیل می شود.

 

وی با اشاره به ۱۶۰ شهید، جانباز و آزاده زن در استان؛ در ادامه گفت: از ۲۲ تا ۲۸ اسفند مصادف با هفته شهید و جانبار برنامه های متنوع فرهنگی دیگری تحت عنوان «قدسیان عرشیان» برگزار می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح مجتمع صنایع غذایی ثامن در روز پنج شنبه، افتتاح کارخانه رب جام در تربت جام بعد از 17 سال تعطیلی از جمله برنامه ای این بنیاد در هفته شهید عنوان کرد و افزود: کارخانه جام که از 20 شهریور به صورت آزمایشی تولید داشت، از پنج شنبه در زمینه سایر مواد غذایی از جمله کنسروجات فعالیت خود را شروع خواهد کرد.


حجت الاسلام معصومی بیان کرد: کاری که در طول این سه سال با پیگیری رسانه ها به ثمر نشست، واگذاری زمین به ایثارگران، ۵۰۰۰ واحد مسکونی و ۳۰۰۰ اشتغال انجام شد و ما در استان علاوه بر آن 1000 واحد اختصاص دادیم که 6000 واحدشد و از این 6 هزار واحد با تفاهم نامه ای که انجام شده 1000 واحد در مشهد و 312 واحد در نیشابور و به مرور در سایر شهرستان ها اختصاص داده می شود.

 

وی با بیان اینکه کیوسک اطلاعات شهدا را در مراکز پررفت و آمد از جمله در فرودگاه و راه آهن نصب خواهد شد؛ گفت: از طریق این کیوسک اطلاعات کامل شهید را خواهیم داشت ؛ همچنین با وارد کردن کد کیو آر کد، اول هر کوچه می توانید اطلاعات آن شهید که بر اسم آن کوچه گذاشته شده است را داشته باشید.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص واکسیناسیون ایثارگران گفت: امسال حدود ۱۱ هزار نفر از ایثارگران و جامعه هدف از واکسینه به آنفلوانزا شدند و ۴۷۲ دوز واکسن یرای ایثارگران در سطح استان در نظر گرفته شده که در مشهد این رقم ۲۵۰ دوز است.

 

 

پایان پیام/648

نظر شما