شناسهٔ خبر: 46105228 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

غربالگری تمامی افراد ورودی از مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان به کشور/انجام نمونه گیری کرونا و خلل روند صادرات

فرماندار قصرشیرین گفت: تمامی افرادی که از مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان وارد کشور می‌شوند، در زمینه ابتلا به ویروس کرونا غربالگری و پایش می‌شوند.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۶:۱۰
کد خبر ۷۶۹۰۷۴۰
دانلود PDF

فرماندار قصرشیرین گفت: تمامی افرادی که از مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان وارد کشور می‌شوند، در زمینه ابتلا به ویروس کرونا غربالگری و پایش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : طبق مصوبه‌های ستاد ملی و ستاد استانی کرونا از همه کسانی که از مرز‌های خسروی و پرویزخان وارد این شهرستان می‌شوند، نمونه گیری کرونا انجام می‌شود.

او گفت : ما اولین شهرستانی بودیم که در مرز‌های خسروی و پرویزخان از افرادی که وارد کشور می‌شوند، تست کرونا گرفتیم و هم اکنون این اقدام تداوم دارد و تمامی ادارات مربوط و قرنطینه‌های بهداشتی مرز‌ها نیز پای کار بوده اند از این رو تاکنون مشکلی در این خصوص نداشته ایم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: با استفاده از کیت‌های تشخیصی کرونا مسافرانی که دارای علایم بیماری‌های ویروسی باشند در زمینه بیماری کووید ۱۹ پایش می‌شوند و در صورت مثبت شدن نمونه انجام شده از ورود مسافران بیمار به کشور جلوگیری شده و بازگشت داده می‌شوند.

او افزود: هم اکنون مبادلات تجاری و مسافری در مرز‌های پرویزخان و خسروی این شهرستان با عراق با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

تاتار ادامه داد: تردد مسافری در مرز‌های این شهرستان ممنوع است و هیچ مسافری از خسروی و پرویزخان حق ورود به کشور را ندارد.

او افزود: پایش رانندگان و کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز خسروی نیز تشدید شده است.

او گفت: روزانه ۸۰۰ تا یک هزار دستگاه خودرو و کامیون از مرز رسمی پرویزخان تردد می‌کنند و شمار زیادی از تجار، کارگران و رانندگان در این معبر بین المللی فعالیت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: البته با توجه به زمانبر بودن و معطلی ۲۰ دقیقه‌ای انجام نمونه گیری کرونا باید تدبیری حاصل کرد که به روند صادرات خللی وارد نشود.

تاتار گفت: تاکید استاندار کرمانشاه به عنوان رییس ستاد کرونا استان هم بر این است که هیچ کس از مرز‌های ما نباید بدون نمونه گیری و انجام تست وارد کشور شود.

او ادامه داد: ویروس جدید جهش یافته انگلیسی کرونا بسیار خطرناک است و ظرف ۴۸ ساعت می‌تواند فرد را از بین ببرد.

او افزود: سطح بهداشتی در عراق بسیار پایین است از این رو باید مرز‌ها را با این کشور کنترل کنیم و اقدام‌های مراقبتی تشدید شود، چون اولویت ما حفظ سلامت و صیانت از جان مردم است.

غرس ۳۰۰ اصله نهال مثمر به مناسبت هفته منابع طبیعی

شهردار قصرشیرین گفت: ۳۰۰ اصله نهال مثمر به مناسبت هفته منابع طبیعی در خیابان‌ها و میادین این شهر مرزی غرس و کاشته شد.

عباس کرمی این درختان را جایگزین درختان میوه و بارور با درختانی غیرمثمر همچون اوکالیپتوس بیان کرد که معرف چهره واقعی این شهرستان و نوع آب و هوای آن و پوشش درختان آن بیان کرد.

او افزود: این درختان شامل خرما، نارنج، لیموترش و ژاله است که با توجه به اقلیم گرم و خشک منطقه رشد می‌کنند.

شهردار قصرشیرین گفت: در آستانه فصل بهار و به منظور ساماندهی فضای شهری اقداماتی همچون بهسازی، تعمیر و مرمت آسفالت معابر و خیابان‌ها و میادین در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی ادامه داد: ساماندهی فضا‌های عمومی، ترمیم جداول شکسته، گلکاری بوستان‌ها و بلوار‌های شهر، راه اندازی آبنما‌ها به منظور تقویت روحیه شهروندان و رفاه آن‌ها از جمله اقدامات واحد عمرانی شهرداری است.

او گفت: امید است با شکست کرونا و پایان این ویروس منحوس بتوانیم بازهم شاهد حضور مردم و مسافران در این منطقه باشیم و تا آن زمان قصرشیرین پذیرای مسافران نخواهد بود .

تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف

فرماندار دالاهو گفت: واحد‌های صنفی متخلفی که موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تعطیل می‌شوند.

کرم محمدی افزود: در موضوع صیانت از سلامت مردم با هیچ شخص حقیقی و حقوقی مماشات نخواهد شد و همه مکلف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبه‌های ستاد کرونا هستیم.

او از مردم فهیم دالاهو خواست در مراسم جمعه آخر سال از رفتن به آرامستان‌ها خودداری کنند و دهیاران را مکلف به اطلاع‌رسانی و جلوگیری از هر گونه مراسم در مزارستان‌های روستا‌ها کرد.

نماینده عالی دولت در دالاهو افزود: مردم در روز‌های پایانی سال از هرگونه تجمع و شرکت در مراسم شادی و عزا خودداری کنند تا وضعیت شهرستان کماکان پایدار بماند.

محمدی ادامه داد: از همه همشهریانی که در سایر نقاط کشور سکونت دارند می‌خواهیم در ایام نوروز از سفر به زادگاه خود، خودداری کنند.

او گفت: مصوبه‌های ستاد کرونا به اذن مقام معظم رهبری در حکم مصوبه‌های شورای عالی امنیت ملی بوده و برای همگان لازم الاجرا است و در صورت تخطی، با حمایت دستگاه قضا با متخلفان برخورد خواهد شد.

تحویل رایگان کتاب امانتی درب منزل

فرماندار شهرستان هرسین از تحویل رایگان کتاب امانتی درب منزل در طرح «کتاب در خانه» در این شهرستان خبر داد.

عبادالله کنجوریان با اشاره به اجرای طرح «کتاب در خانه» در شهرستان هرسین افزود: کتاب و کتابخوانی تأثیر به سزایی بر جوامع دارد، لذا توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در ایام کرونایی توصیه می‌شود.

او به طرح «کتاب در خانه» اشاره کرد و افزود: این طرح ظرفیتی مهم برای دوستداران کتاب محسوب می‌شود، مردم می‌توانند با یک تماس تلفنی کتاب مورد نیاز خود را به صورت امانت و با سرویس رایگان درب منزل تحویل بگیرند.

فرماندار شهرستان هرسین ادامه داد: اجرای طرح «کتاب در خانه» ظرفیتی مهم برای بسط فرهنگ کتابخوانی، جلوگیری از شیوع کرونا و تجمع در کتابخانه‌ها محسوب می‌شود.

او ادامه داد: گسترش و یکه تازی فضای مجازی به عنوان یک آسیب در حوزه کتاب و کتابخوانی به ویژه از زمان شیوع کرونا مشهود است، لذا با وجود فضای مجازی نباید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به دست فراموشی سپرد یا از اهمیت آن کم کرد .

انتهای پیام/د

نظر شما