شناسهٔ خبر: 46104757 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش نرخ بیکاری در عربستان؛ سعودی‌ها خواستار برکناری وزیر کار شدند

در پی افزایش بیکاری در عربستان و همچنین گسترش فقر در این کشور فارغ التحصیلان سعودی خواستار برکناری وزیر کار و توسعه اجتماعی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، فارغ التحصیلان سعودی «احمد الراجحی» وزیر کار و توسعه اجتماعی عربستان را وزیری « ناکارآمد» توصیف کردند و خواستار برکناری وی شدند.

فارغ التحصیلان سعودی از طریق هشتگ «احمد الراجحی استعفا بده» بر عدم موفقیت وزیر منابع انسانی و توسعه اجتماعی سعودی در رسیدگی به مسئله داخلی عربستان ، نرخ بالای بیکاری در این کشور و همچنین گسترش فساد تجاری و رشوه تاکید کردند.

آنها در ادامه خواستار برکناری وزیر ناکارآمد شدند که در امارات متحده عربی با پرونده‌های قضایی روبروست و از خارج از کشور رشوه مالی می‌گیرد.

در همین راستا حساب کاربری العین نوشت: عدم موفقیت دولت در پرونده بیکاری دلیل اصلی درخواست حذف و انتخاب مجدد وزیر منابع انسانی و توسعه اجتماعی است و ما فقیر هستیم ، و آنها وزیری را به ما تحمیل می‌کنند: یک شخص ناتوان و دارای پرونده‌های قضایی و شخصی اختلاس گر از طبقه بازرگان . دولت سعودی سعی دارد تا ما را متقاعد کند که این وزیر راه‌حلی برای مسأله بیکاری دارد و چه دولت بی توجهی!

حساب کاربری العامریه نیز به نوبه خود نوشت: چرا به بودن شخصی حریص در راس کار راضی هستید؟ چگونه می‌تواند با میلیارد پولی که می‌گیرد زندگی کند درحالی‌که در اطرافشان ملت‌هایی هستند که از ابتدایی‌ترین مایحتاج زندگی بی‌نصیب هستند و آن‌ها چگونه می‌توانند با این پول‌های کلان خوش‌گذرانی کنند و نیازهایشان را برطرف کنند؟

حساب کاربری المغیره نیز الراجحی را اینگونه توصیف کرد: شکست + شکست + شکست + وعده‌های دروغ + بیکاری زیاد.

حساب کاربری محمد نیز در همین راستا نوشت: موشک‌ها بر فراز آسمان عربستان، سرکوب مخالفان و منتقدان، غارتگری و چپاول، بی بندوباری و فسق و فجور افزایش یافته است و اینگونه محمد بن سلمان ویرانگر مملکت عربستان است.

یک بحران قضایی بی‌سابقه میان «صقر بن محمد بن زاید آل نهیان»، یکی از شیوخ امارات و عضو خاندان حاکم ابوظبی علیه احمد الراجحی، وزیر امور انسانی و توسعه اجتماعی عربستان سعودی شکل گرفت. صقر بن محمد از الراجحی به اتهام سوء استفاده از خاندان حاکم ابوظبی و کلاهبرداری بزرگ شکایت کرد و این کلاهبرداری «بزرگترین» پرونده کلاهبرداری املاک و مستغلات در منطقه خوانده شد.

پیش از این برنامه «ما خفی أعظم» شبکه الجزیره اطلاعاتی را درباره پرونده شرکت تعمیر فاش کرده بود که در آن نام صقر نیز ذکر شده بود.

صقر بن محمد در این باره گفت که وی از ادله‌های علیه او درباره بزرگترین کلاهبرداری املاک و مستغلات در خاورمیانه شوکه شده چراکه این کلاهبرداری توسط وزیر امور انسانی و توسعه اجتماعی عربستان سعودی و برادرانش و با جعل امضای او صورت گرفته است.

دادگاه امارات وزیر کار عربستان سعودی را در پرونده کلاهبرداری مربوط به شرکت ساخت و ساز «هلدینگ» به پرداخت 450 میلیون دلار جریمه نقدی به «عمر عایش» تاجر فلسطینی- کانادایی محکوم کرد.

سال گذشته روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشته بود که اقدامات وزیر کار عربستان در راستای کلاهبرداری و اختلاس و خیانت در امانت است که همه این‌ها باجگیری محسوب می شود.

همچنین اداره کل آمار در عربستان سعودی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که نرخ بیکاری در بین سعودی‌ها به 14.9 درصد رسیده و 60.7 درصد از سعودی‌ها در گروه سنی (20 تا 29 سال) در حال حاضر بیکار هستند که 53.5 درصد بیکاران دارای لیسانس هستند و این در حالی است که وزیر کار سعودی نه تنها در این خصوص هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد؛ بلکه قوانین جدیدی ضد شهروندان سعودی به تصویب رسانده است.

انتهای پیام/

نظر شما