شناسهٔ خبر: 46104732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به مناسبت ۱۸ اسفند:

راه یابی ۵ کانون مساجد خوی در طرح ملی ایران قوی به مرحله نیمه نهایی کشوری

یو سف ضیافتی گفت: در سالجاری ۵ کانون فرهنگی ، هنری مساجد خوی در طرح ملی ایران قوی ( فهما ) به مرحله نیمه نهایی کشوری راه یافتند.

صاحب‌خبر -

«یوسف ضیافتی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: امروزه در حوزه نیازمند تغییر تاکتیک هستیم و این تغییر در بهره مندی از فضای مجازی و استفاده از زبان هنر می باشد.

 

مسئول کانون های مساجد منطقه ویژه خوی افزود : ۱۹۰ کانون فرهنگی و هنری با ۶ هزار  نفر عضو در خوی به فعالیت می پردازند که از این تعداد ۱۲۱ کانون در روستا ها و ۶۹ کانون در سطح شهرستان خوی به فعالیت می پردازند .

 

وی اضافه کرد: سامانه بچه های مسجد با هدف کشف، پرورش  و به کارگیری خلاقیت های فرهنگی و هنری نوجوانان و جوانان، با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات، اشتراک گذاری تجارب فعالان مسجد برای تصمیم گیری صحیح و دقیق راه اندازی شده است .

 

این مسئول تصریح کرد: طرح ملی ایران قوی در ۴ محور قرآن و سیره اهل بیت ع ،  مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده، مقاومت و عزت ایران اسلامی و در قالب ۳ شبستان با عناوین  هنر، فرهنگ و نو آوری برگزار شد که در این اجرای این طرح  ۵ کانون از شهرستان خوی به نام های کانون «کریم اهل بیت» روستای بدل آباد ، «یاوران مهدی» فیرورق، «زهرای اطهر» روستای دلجلو، کانون «منتظر» و «امام حسین(ع)» خوی به مرحله نیمه نهایی کشوری راه یافته اند .

 

این مسئول در ادامه اظهار داشت: طرح ملی ایران قوی دارای ۱۲ رواق شامل نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم ، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی و فن آوری می باشد که در ۴۸ عنوان برنامه تعریف شده که طرح تلاوت نور، مسابقات قرآنی مدهامتان، دوره های آموزشی، ثبت طرح های فرهنگی ، سه شنبه های تکریم، تولیدات چند رسانه ای و کار آفرینی از جمله برنامه است .

 

ضیافتی گفت : در سال ۹۹ علاوه بر اجرای برنامه های مذکور، برنامه های مختلفی نیز توسط مدیریت کانون های خوی به اجرا در آمده است که برگزاری طرح شنبه های با کتاب، ۳ شنبه های تکریم ، پرورش پیامبر رحمت، نماهنگ حنیف شهر بمناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج حنیف درستی با همکاری تیتر رزمندگان اسلام، مسابقه قرائت خطبه غدیر، نقاشی روز پرستار، دل نوشته به سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، دیدار با خانواده شهدا در مناسبت های مختلف ، ضدعفونی معابر و کوچه ها بخاطر جلو گیری از شیوع کرونا  ازجمله برنامه ها عنوان شده است.

پایان پیام/322

نظر شما