شناسهٔ خبر: 46104386 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برج چوبی؛ نماد پایداری لوزان سوئیس

گروهی از معماران دانمارکی، در رقابتی بین‌المللی که در سوئیس برای احداث آسمان خراشی پایدار برگزار شد، بهترین طرح را ارائه دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به زودی کشور سوئیس میزبان برجی ۸۵ متری از جنس چوب خواهد بود که با نماد پایداری در حومه‌های غربی کلانشهر لوزان خودنمایی خواهد کرد. سازندگان این برج، علاوه بر اهداف بلندپروازانه خود مبنی بر استفاده از چوب برای ساخت آن، در نظر دارند از انرژی تجدید پذیر برای سازه بهره گیرند و گواهینامه مینرژی پی، برچسب کیفیت ثبت شده برای ساختمان‌های جدید و کم مصرف سوئیس، را برای ساختمان جدید به ارمغان آورند.

برج چوبی؛ نماد پایداری لوزان سوئیس

مقامات رسمی لوزان از طریق برگزاری یک رقابت بین‌المللی میان معمارانی از سراسر جهان، خواهان طراحی پروژه‌ای بودند که ضمن حفظ پایداری، روح تازه‌ای به منطقه به سرعت در حال رشد Prilly-Malley ببخشد. شرکت‌کنندگان رقابت موظف بودند پروژه‌ای چند منظوره طراحی کنند که در آن، فضاهای مخصوصی برای سکونت، تجارت، همکاری، رستوران‌ها، هتل‌ها و فضاهای عمومی در نظر گرفته شود. معماران دانمارکی نیز با در نظر گرفتن تمام این اصول، برجی طراحی کرده‌اند که قرار است از چوب به عنوان ماده اصلی در آن استفاده شود و فضاهای متعددی را برای برآورده کردن تمام نیازهای ساکنان منطقه در بر گیرد.

برج چوبی لوزان، از نمایی منحصر به فرد برخوردار خواهد بود که با داشتن پنجره‌هایی بسیار بزرگ، نور طبیعی را به داخل ساختمان هدایت می‌کند و میزان نیاز به انرژی شهری را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، معماران در نظر دارند از گوشه و کنار، پشت بام‌ها و دیوارهای ساختمان برای پرورش گیاهان بومی استفاده کنند تا مزایای فضای سبز را برای کاربران سازه و حتی ساکنان اطراف آن به ارمغان آورند و تنوع زیستی را نیز افزایش دهند.

طراحان دانمارکی از فضاهای بین برج چوبی و سازه‌های قدیمی نیز برای ایجاد زمین‌های ورزشی، مراکز تفریحی، کافه‌ها و رستوران‌ها بهره خواهند گرفت و بافت قدیمی و جدید را به هم پیوند خواهند داد.

برج چوبی؛ نماد پایداری لوزان سوئیس

نظر شما